از دستگیری سارقان خشن تا کشف سلاح‌های جنگی در تهران

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

به گزارش مشرق، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری کلاهبردار دیواری

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح این خبر گفت: اوایل امسال مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد از او کلاهبرداری شده است.

وی عنوان کرد: این فرد ا ظهار کرد، مردی با مراجعه به مغازه ام تعدادی لوازم صوتی انتخاب و به قصد خرید، پیش فاکتور تهیه و با گرفتن شماره کارتم و واریز وجه اجناس مورد نظر را تحویل گرفته و از مغازه خارج شد. بعد از مدتی حساب بانکی ام مسدود شد با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که انسداد حساب بانکی ام با دستور قضائی از یکی از شهرستان‌های جنوب کشور بوده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: با شکایت مرد مغازه دار، عوامل تیم مبارزه با جعل وکلاهبرداری پایگاه هشتم پلیس آگاهی تحقیقات را آغاز کردند و در ادامه مشخص شد، عامل این کلاهبرداری تلفنی با درج آگهی‌های متفاوت در سایت‌های فروش کالا با انجام اقدامات متقلبانه، افراد را اغفال و با دادن وعده‌های واهی در ارتباط با فروش اموال با ارزش زیر قیمت کارشناسی، وجوه قابل توجهی از شکات دریافت و سپس با کارت‌های بانکی به نام افراد غیر به فروشگاه‌ها، طلافروشی و..... رفته و وجوه بدست آمده را بدون اینکه ردی از خود به جای بگذارند کالا و اجناس قابل فروش را خریداری می‌کنند.

کارآگاه گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان در بررسی‌های خود موفق به شناسایی خودروی متهم شده و با استعلام پلاک خودرو، هویت مرد کلاهبردار به نام افشین بدست آوردند. با شناسایی متهم جوان، کارآگاهان پایگاه هشتم موفق به دستگیر وی شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: متهم در ادامه به کلاهبرداری‌های سریالی تحت عنوان اهدا جوایز برنامه‌های صدا و سیما، رادیو معارف، درج آگهی در سایت‌های فروش کالا معترف و تحقیقات در رابطه با متهم ادامه دارد.

دستگیری ۲ سارق خشن

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در توضیح خبر گفت: چندی قبل مرد جوانی به پلیس رفت و اظهار داشت، حوالی ساعت ۱۱ شب در خیابان "مطهری" در حال تردد بودم که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت از پشت سر اقدام به سرقت کردند. به نحوی که راکب عقب موتورسیکلت پیاده و با تهدید قمه و چاقو گوشی سامسونگم را زورگیری و هر دو به سرعت از محل متواری شدند.

وی افزود: شکایت مرد جوان در دستور کار کاراگاهان پایگاه سوم پلیس اگاهی قرار گرفت و در ادامه مشخص شد مردی به نام بهروز که از سارقان سابقه دار بود در حال استفاده از گوشی سرقتی است.

فرمانده پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: بدین ترتیب کاراگاهان‌پلیس پس از هماهنگی‌های قضائی راهی شهرستان شهر "قدس" شده و در عملیاتی غافلگیرانه بهروز را در مخفیگاهش بازداشت کردند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت بوده، اما در مواجه با شواهد و مستدات به ۳۰ فقره زورگیری و گوشی تلفن همراه با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ دستخال در پایان گفت: با مشخص شدن هویت دومین متهم، کاراگاهان وارد عمل شده و همدست او نیز دستگیر شد هر ۲ متهم با قرار صادره از سوی بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ برای تکمیل تحقیقات و شناسایی مال باختگان در اختیار کاراگاهان‌پایگاه سوم پلیس اگاهی قرار گرفتند. به گفته این مقام پلیسی تا کنون ۲۶ مال باخته شناسایی شده اند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کشف سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در شمال تهران

سرهنگ سعید راستی با اعلام این خبر گفت: در پی خبر دریافتی مبنی بر حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز توسط فردی در شمال تهران رسیدگی با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: مأموران پس از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در حوالی دار آباد شدند.

وی افزود: با انجام گسترده اقدامات اطلاعاتی روز گذشته مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، وی در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و در این عملیات ۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز کشف شد.

راستی با اشاره به اینکه متهم در اظهارات خود ضمن اعتراف به بزه ارتکابی بیان داشته سلاح‌های کشف شده را از طریق یکی از دوستان خود از طریق مرز زمینی یکی از استان‌های شمالی کشور تهیه کرده، خاطر نشان کرد: این فرد قصد فروش سلاح و انجام تبلیغات در فضای مجازی به مشتریان را داشت که با اشراف اطلاعاتی و حضور به موقع مأموران پلیس موفق به این امر نشد.

این مقام پلیسی ضمن بیان این مطلب که این فرد شرور نهایتاً پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف ذاتی پلیس ایجاد امنیت و آرامش روانی در جامعه است، پلیس به هیچ وجه اجازه جولان دادن به مخلین نظم و امنیت را نخواهد داد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان، از شهروندان خواست تا گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

عامل اصلی شرارت در پارک پلیس دستگیر شد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: در پی اعلام یک فقره درگیری و ضرب و جرح یکی از شهروندان در پارک پلیس و با توجه به اینکه موضوع بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته رسیدگی به موضوع و دستگیری ضاربین را تیمی از مأموران کلانتری تهرانپارس بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه عامل اصلی و ضارب را شناسایی کردند افزود: با تشکیل تیمی از افسران مجرب کلانتری و با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم را دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۱۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ضرب و جرح شاکی در پارک پلیس با همدستی دو نفر دیگر معترف شد.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای دستگیری ۲ متهم دیگر ادامه دارد

قاچاق ۲۰ میلیاردی در جنوب تهران

سردار حمید هداوند در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران با اقدامات فنی و تخصصی پلیسی موفق به کشف یک انبار نگهداری لوازم قاچاق در محدوده خیابان بزرگراه امام رضا شدند.

وی افزود: مأموران این پلیس با هماهنگی قضائی در یک عملیات مشترک با مأموران کلانتری خاور شهر به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی‌های بیشتر از این محل ۸ هزار و ۵۹۲ عدد بلبرینگ چرخ عقب پیکان، ۳ هزار و عدد لامپ led مربوط به خودرو، ۱۰ دستگاه کولرگازی، یک دستگاه ماشین ظرف‌شویی و ۵۱ دستگاه یخچال فریزر فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

جانشین پلیس تهران ابزار داشت: با هماهنگی قضائی اموال کشف شده توقیف و تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد ابراز داشت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند و پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 4
    فراجا و نیروی امنیتی عربستان عالی هستند
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 0
    قبل از ازاینکه قدرت برای شروران مسلح برهم زننده امنیت جامعه قانون شود از قدرت قانون استفاده کنید وجلوی این شرارتها رابگیرید تساهل وتسامح در مقابل اشرار به بهانه های مختلف تجاوز آشکار بحقوق مردم است دشمن برای هیچ کار خوب شما به شما احسنت نخواهد گفت. یاعلی
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      ؟؟؟
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 0
    اعدام با چوبه دار همین.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 0
    رحم نکنید،نفس این اراذل واوباش بایدبریده بشه و موقع دستگیری باضربات سنگین مشت ولگدنیروی یگان ویژه جای سالم دربدن نداشته باشند
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    واقعا چرا اینهمه جرم وجنایت وادم ربایی وتجاوز تو کشورها دیگر اسلامی آنقدر که اینجا هست نیست
    • NL ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      برو ببینم بابا. در قطر هر 10 دقیقه یک سرقت از خانه ها میشود. در امارات هر 2 دقیقه یک تجاوز جنسی رخ میدهد. لطفا اطلاعاتت را بروز کن بعد نظر بده. ممنون
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    ممنون از پلیس قهرمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس