از کشف سلاح و مهمات جنگی تا دستگیری اراذل لواسانات

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

به گزارش مشرق، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری اراذل و اوباش لواسانات

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۳ اراذل و اوباش که در لواسانات با عربده کشی و تخریب قدرت نمایی کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمد باقر قدم زاده اظهار داشت: روز گذشته در منطقه لواسانات سه نفر جوان ۲۳ تا ۲۷ ساله اقدام به عربده کشی و تخریب چند خودرو با استفاده از چوب و قمه کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت در شهروندان شدند که در همین راستا بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۶۶ لواسانات با وصول خبر پس از دقایقی در محل حاضر و نفرات را در صحنه مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه متهمان با ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان امنیت عمومی را برهم زدند افزود: با حضور به موقع پلیس در محل نفرات در صحنه زمین گیر و دستگیر شدند و با وجود مقاومت در برابر پلیس با درایت مأمورین نفرات تحت الحفظ قرار گرفته و به کلانتری منتقل شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تصریح کرد: متهمین از افراد سابقه دار و دارای سابقه تحمل حبس در زندان در خصوص شرارت می‌باشند که در تحقیقات اولیه به جرم خود معترف شدند.

سرهنگ قدم زاده با اشاره به اینکه متهمان به دلیل اختلاف شخصی با یکی از اهالی محل اقدام به این عمل نمودند در پایان خاطر نشان کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نفرات به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۲ میلیارد ریال انواع لوازم کمپینگ قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳۱ هزار و ۷۰۰ عدد انواع لوازم کمپینگ خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان شهید رجایی شدند.

وی عنوان داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی و بازدید از این محل، مشخص شد کالاها با اسناد گمرکی ارائه شده همخوانی نداشته و این اموال در سامانه جامع تجارت ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: در این عملیات ۳۱ هزار و ۷۰۰ عدد لوازم کمپینگ از قبیل: قاشق، چنگال، چاقو، بیلچه، ست پیچ گوشتی کشف و پرونده‌ای در خصوص تشکیل شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۲ میلیارد اعلام کرده اند، اضافه کرد: دراین رابطه مالک انبار دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

موتورسیکلت سرقتی سارقان را در دام انداخت

جانشین پلیس پیشگیری از دستگیری ۲ سارق لوازم خودرو با موتور سیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرحانی گفت: روز گذشته واحد عملیات کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس در حال گشت زنی بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت پارک کرده مشکوک می‌شوند و پس از استعلام شماره پلاک متوجه سرقتی بودن موتور سیکلت فوق می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران مشکوک به حضور فرد سارق در همان حوالی شدند، افزود: در بررسی دقیق‌تر و زیر نظر گرفتن موتور سیکلت به صورت نامحسوس، مشاهده کردند ۲ مرد جوان قصد سوار شدن به موتورسیکلت را داشتند که بلافاصله توسط مأموران دستگیر می‌شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی‌های اولیه همراه متهمان مقداری وسایل سرقتی خودرو کشف شد که لحظاتی قبل در همان محل از خودروهای پارک شده سرقت نموده بودند و با اعتراف متهمان وسایل اموال مسروقه دیگری نیز از مخفیگاه آنان کشف گردید که تاکنون حدود ۱۰ مال باخته شناسایی شده اند.

جانشین پلیس پیشگیری با اشاره به سوابق متعدد متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف سلاح و مهمات جنگی توسط پلیس تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۳ قبضه سلاح گرم به همراه ۴۰۰ عدد گلوله خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: مأموران کلانتری ۱۴۷ گلبرگ با اشرافیت و هوشمندی خود مطلع شدند فردی دارای چند سلاح و مقداری مهمات می‌باشد و قصد فروش سلاح و مهمات را دارد که به دلیل اهمیت بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیاتی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی فرد مذکور را در محدوده کلانتری گلبرگ شناسایی و در بازرسی به عمل آمده از منزل متهم ۳ قبضه اسلحه شامل کلت کمری و ۲ قبضه اسلحه شکاری با حدود ۴۰۰ فشنگ را کشف و متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای تصریح کرد: این فرد که قصد فروش این سلاح و مهمات را داشت با درایت و هوشمندی مأموران قبل از فروش آن‌ها شناسایی و دستگیر شد و متهم به جرم خود معترف شود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده قضائی به مرجع قضائی تحویل شد گفت: امنیت مردم خط قرمز فراجا است و نیروی انتظامی با مخلان امنیت با تمام ظرفیت خود مقابله می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    سلام و درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس