موافقت اتحادیه اروپا با کمک نظامی ۵۰۰ میلیون یورویی به اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت عرضه گاز در اروپا پس از تحریم روسیه، گفت شورای امور خارجه این اتحادیه با تخصیص بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی برای کمک نظامی به اوکراین موافقت کردند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه از موافقت این اتحادیه با اعطای کمک ۵۰۰ میلیون یورویی به اوکراین برای مقابله با روسیه خبر داد.

بورل پس از نشست شورای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در گفتگو با خبرنگاران گفت وضعیت عرضه گاز به اروپا در آینده نزدیک، بیشترین نگرانی را در بین مقامات اتحادیه ایجاد کرده است.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما درباره تحریم‌ها (علیه واردات گاز از روسیه) بحث نمی‌کنیم، ما در مورد کاهش قابل توجه عرضه گاز روسیه [به اروپا] صحبت می‌کنیم».

این مقام ارشد اروپایی اظهار داشت: «ما باید هوشیار باشیم. هیچکس نمی‌داند تابستان امسال چه اتفاقی ممکن است بیافتد. نورد استریم ۱ هنوز در دست تعمیر است. ببینیم در پایان این دوره چه اتفاقی می‌افتد. ما به نظارت بر وضعیت عرضه گاز ادامه خواهیم داد، که جدی‌ترین نگرانی جامعه ما و اقتصاد ما را به دنبال دارد».

بورل همچنین خبر داد که تصمیم برای تخصیص کمک نظامی جدید به اوکراین به مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو به اتفاق آرا توسط شورای امور خارجه اتحادیه اروپا تصویب شده است.

وی در این‌باره تصریح کرد: «همه وزرا در موضع خود در مورد لزوم ادامه حمایت همه‌جانبه از اوکراین اتفاق نظر داشتند و تصمیمی سیاسی برای اختصاص بودجه جدید برای کمک نظامی گرفتند».

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا پیشتر در روز دوشنبه از ارائه کمک نظامی بیشتر به اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داده بود. 

پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه مسکو، به‌ویژه بر منابع انرژی روسیه اعمال کردند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم‌ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.

این در حالی است که پیشتر وزارت خارجه روسیه با رد ادعای غرب مبنی بر اینکه این کشور یک تهدید اتمی برای جهان است، هشدار داده بود آمریکا با ایجاد رویارویی ترکیبی در اوکراین، در آستانه درگیری خطرناک با یک کشور اتمی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    مرگ بر کل اروپا
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    خوب چشم شما روشن حالادیدید که هرکار بکنید نمیتوانید چاکرصفتی تان نسبت به غرب قائم بکنید شما از روز اول همه مطالب رااز منابع غربی میگفتید در حالیکه که منافع ملی ما حکم میکند که از تیم روسیه جانبداری کنیم بدو دلیل اول انکه نمیشود مدعی جانبداری از فلسطین بود واز زلینسکی حمایت کرد دیگر اینکه مااز جانب متحدان این اقای زلینسکی تحریم شدیم ازطرف منافقین کشتار شدیم و ازطرف بعضیهاشان تحقیر شدیم مرگ بر امریکا
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس