به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال درحالی از روز گذشته راهی اردوی ترکیه شد که با خریدهای گذشته این باشگاه به‌طور تقریبی ترکیب این تیم برای حضور در فصل جدید رقابت‌ها مشخص شده است. با این حال هنوز هم ضعف‌هایی در همین ترکیب دیده می‌شود که موجبات انتقاد استقلالی‌ها در فضای مجازی را فراهم کرده است. البته از یک سو ارکان باشگاه از مدیران تا بازیکنان معتقدند همین تیم و با همین نفرات عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر در فصل گذشته را به دست آورد و این انتقادها نمی‌تواند درست باشد اما از سوی دیگر هواداران و برخی کارشناسان استقلالی اعتقاد دارند اگر استقلال فصل گذشته قهرمان شد بخشی از آن به ضعف رقبا مربوط شده و بخشی دیگر نیز درحالی محقق شد که استقلال بازی‌های زیبایی را ارائه نکرد و بعضا با بردهای اقتصادی به این عنوان رسید.

این دسته از منتقدان مدعی هستند با وجود حفظ نسبی شاکله تیم قهرمان، اگر قرار باشد که اوضاع این تیم در سال جاری نیز به همان منوال فصل گذشته باشد، با توجه به تقویت تیم‌هایی مانند پرسپولیس و سپاهان و حتی مس رفسنجان و تراکتور تبریز، مطمئنا شاگردان ساپینتو برای حفظ عنوان قهرمانی و دبل کردن این عنوان برای اولین بار کار بسیار سختی را پیش‌رو داشته و این طور نخواهد بود که استقلال مانند سال گذشته با خیال راحت عنوان قهرمانی را دوباره از آن خود کند.

بنابراین و با یادآوری اتفاقات فصل گذشته و بعضا دیدارهایی که آبی‌ها به سختی از آن با دست پر خارج شدند؛ حالا مطالبه هواداران این تیم از مدیران باشگاه این است که تحت هر شرایطی خرید یک بازیساز در سرلیست خریدهای بعدی این تیم قرار بگیرد و حالا که خلأ چنین فوتبالیستی در فوتبال ایران حس می‌شود، به طور حتم در این خصوص برای جذب هافبک بازیساز خارجی اقداماتی انجام شود.

بیشتر بخوانید:

بازیکن استقلال در یک‌قدمی تیم بلژیکی

البته از اردوی استقلال خبر می‌رسد چنین اقدامی نیز در دستورکار از همان ابتدای انعقاد قرارداد با ساپینتو قرار گرفته اما به چند دلیل این موضوع تا امروز عملیاتی نشده است. سرمربی پرتغالی آبی‌ها در شروع فعالیتش اعلام کرد که در ابتدا باید موجودیت کامل تیم را مورد ارزیابی قرار داده و سپس در این خصوص اقدام لازم را به عمل بیاورد و تا آن زمان به وی فرصت بدهند؛ در وهله بعدی خرید بازیساز خارجی یا هر بازیکن خارجی دیگری منوط به ارائه عملکرد بازیکنان هم پست آنها می‌شود. از آنجایی که یکی از نقاط‌ضعف آبی‌ها در فصل گذشت به امر بازیسازی مربوط می‌شود، بازیکنانی مانند آمانوف و رضاوند در این پست به شدت توسط کادر پرتغالی زیرنظر گرفته شده و به‌نظر می‌رسد تا این جای کار نیز رضایت نسبی سرمربی پرتغالی از موجودی فعلی آبی‌ها در این پست جلب شده باشد تا این دو نفر با تیم راهی اردوی ترکیه شوند.

با این حال ساپینتو به‌جز بازیسازی از میانه زمین توسط هافبک متخصص و حرفه‌ای؛ برای تغذیه مهاجمانش روی پلن‌های دیگری مانند ایجاد زوج‌های ترکیبی با وینگرها و هافبک‌های میانی و ایجاد موقعیت توسط بازیکنان کناری در بک راست و چپ نیز حساب ویژه‌ای باز کرده و به‌نظر می‌رسد درکنار هافبک بازیساز، سایر نفرات هم به خوبی برای تغذیه مهاجمان این تیم توجیه شده باشند، ضمن اینکه بسیاری از همین نفرات مانند سلمانی یا مهدی‌پور و حتی حردانی و بعضا مدافعان این تیم نیز حداقل در فصل گذشته از این امر پرده برداشتند که آنها هم هرکدام در بخشی از موقعیت‌های بازی می‌توانند با گل‌های خود به کسب نتیجه لازم به استقلال کمک کنند تا این‌طور نباشد که آبی‌ها برای گل زدن فقط روی مهاجمان و بازیکنانی که در فاز هجومی بازی می‌کنند بسنده کنند.

 حسین‌زاده سوخت نشود!

با همه این تفاسیر اما نکته مهم تر دیگری که این روزها استقلالی‌ها را نگران کرده به جدایی امیرحسین حسین‌زاده وینگر چپ این تیم مربوط می‌شود. حسین‌زاده که با وجود جوانی رباط هر دو پای خود را عمل کرده است و یک خرید حرف‌وحدیث‌دار در فصل گذشته محسوب می‌شد، رفته‌رفته درطول فصل بهتر و بهتر شد تا جایی که در روزهای پایانی با گل‌های حساس خود به قهرمانی استقلال کمک شایان توجهی کرد تا هواداران این تیم برای فصول بعدی با توجه به‌جا افتادن این چهره در ترکیب خود حساب ویژه‌ای باز کنند.

با این حال و بعد از جدایی مجیدی، حسین‌زاده هم با توجه به بند فسخی که در قراردادش بود ساز جدایی را کوک کرد و حالا از وی به عنوان یکی از جداشده‌های قطعی استقلال نام برده می‌شود. این در حالی است که هواداران این تیم معتقدند که حداقل معرفت حکم می‌کرد در حالی که استقلالی‌ها یک فصل به پای این بازیکن با همه فرازونشیب‌هایی که داشت، نشستند تا او به روزهای اوج برسد، پس ای‌کاش او هم حداقل یک فصل دیگر می‌ماند تا دین خود را به این تیم و هوادارانش ادا کند.

استقلالی‌ها اعتقاد دارند که این بازیکن در زمان نامناسبی استقلال را ترک کرده و در اوج جوانی اگر یکی دو فصل دیگر در استقلال پخته‌تر می‌شد؛ هم می‌توانست بیشتر به این باشگاه از لحاظ فنی کمک کند و هم در فصول بعدی با پیشنهادهای بهتری راهی خارج از کشور شود و تا به این ترتیب ره صدساله را یک‌شبه برود.

آنها با یادآوری سرنوشت بازیکنی مانند قایدی معتقدند مهاجم ریزنقش بوشهری بعد از چند سال حضور در استقلال و سطح اول فوتبال کشور ترانسفر شد، با این حال هرگز نتوانست توقعات را در امارات برآورده کند؛ پس حسین‌زاده با یک سال حضور در استقلال و ترانسفر به لیگی بالاتر از امارات، با این سطح از تجربه و ناپختگی تقریبا بعید است بتواند صاحب موفقیت شده و احتمالا مثل بسیاری از گذشتگان (مثلا نورافکن) با ناکامی در آینده‌ای نزدیک دوباره به فوتبال ایران دیپورت خواهد شد.

همچنین شنیده می‌شود با قطعی شدن جدایی حسین‌زاده، دوباره موضوع استقلالی‌شدن محبی به جریان افتاده، این درحالی است که اگر راهی برای بازگشت محمد محبی به فوتبال ایران پیدا نشود احتمالا ساپینتو تنها سهمیه خارجی باقی‌مانده خود را در این پست خرج کرده و در پست بازیساز یک بازیکن خارجی جذب خواهد کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    قائدی پسرک بی جنبه ی بود که گرفتار خوش گذرانی ها شد و از هدفش باز ماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس