اولتیماتوم اندونزی به شبکه‌های اجتماعی/ درخواست مجوز دهید یا مسدود می‌شوید

دولت اندونزی به شرکت‌های فناوری اعلام کرد اگر می‌خواهند در این کشور فعالیت کنند باید طبق قانون این کشور درخواست مجوز بدهند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز،  اندونزی روز دوشنبه از شرکت‌های فناوری خواست تا تحت قوانین جدید، درخواست مجوز دهند یا اینکه پلتفرم‌هایشان مسدود می شود. داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل و متا هنوز در مهلت ۲۰ جولای تا پایان روز ۲۰ ژوئیه این کار را نکرده‌اند.

الزام به ثبت نام بخشی از مجموعه قوانینی است که برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. این مجموعه قوانین به مقامات اجازه می دهد تا به پلتفرم ها دستور دهند محتوایی را که غیرقانونی تلقی می شود یا نظم عمومی را برهم می زند، طی ۲۴ ساعت حذف کنند.

جانی جی پلات، وزیر ارتباطات این کشور در پیامی متنی از شرکت ها خواست تا قبل از اعمال تحریم ها ثبت نام کنند. وزارت او ماه گذشته گفت که پلتفرم‌ها در صورت عدم رعایت قوانین مسدود می شوند.

براساس داده‌های وزارت ارتباطات، تا روز دوشنبه، بیش از ۵۹۰۰ شرکت داخلی و ۱۰۸ شرکت خارجی ثبت‌نام کرده‌اند، از جمله تیک تاک و اسپاتیفای.

 پلتفرم‌های دیگر مانند گوگل، توییتر و متا و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش اینستاگرام و واتساپ است، هنوز ثبت نام نکرده‌اند.

سخنگویان متا، توییتر و گوگل هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

سیستم جدید صدور مجوز برای کلیه اپراتورهای خدمات الکترونیک داخلی و خارجی اعمال می شود.   دولت همچنین می‌تواند شرکت‌ها را مجبور به افشای ارتباطات و اطلاعات شخصی کاربران خاص در صورت درخواست مجری قانون یا سازمان‌های دولتی کند.

دولت می‌گوید قوانین جدید برای اطمینان از حفاظت از داده‌های کاربران توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و استفاده از محتوای آنلاین به شیوه‌ای «مثبت و سازنده» تدوین شده است.

علیرغم این تهدید، برخی از تحلیلگران تردید دارند که آیا مقامات اندونزی بلافاصله شرکت های غیرمنطبق را مسدود می کنند یا خیر.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    ظاهرا طرح صیانت اونجا خوبه و فقط تو ایران بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس