سرقت اطلاعات بیش از 1 میلیون کاربر واتس‌اپ/ متا از توسعه‌دهندگان واتس‌اپ‌های جعلی شکایت کرد

گزارشات منتشر شده حاکی از این است که شرکت متا از توسعه دهندگان چند برنامه غیررسمی واتس‌اپ به دلیل سرقت اطلاعات کاربران شکایت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، گزارشاتی منتشر شده که نشان می دهد متا از شرکت‌های «HeyMods»، «Highlight Mobi» و «HeyWhatsApp» به دلیل سرقت بیش از یک میلیون حساب کاربری با استفاده از برنامه‌های غیررسمی واتساپ اندروید، شکایت کرده است.

براساس این شکایت، برنامه های آلوده به بدافزار در چندین سایت APK و حتی فروشگاه گوگل پلی در دسترس بودند.

طبق دادخواستی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو ارائه شده، پس از اینکه قربانیان برنامه های مخرب را نصب کردند، از آنها خواسته شد تا اطلاعات کاربری واتساپ خود را وارد کنند.

متهمان برنامه‌های مخرب را برنامه‌ریزی کردند تا اعتبار کاربر را به رایانه‌های واتساپ منتقل کنند و کلیدهای حساب کاربری و اطلاعات احراز هویت را به دست آورند.

برنامه‌های مورد بحث «Theme Store for Zap» و «AppUpdater for WhatsPlus ۲۰۲۱ GB Yo FM HeyMods» هستند. این برنامه ها بیش از یک میلیون بار از گوگل پلی نصب و دانلود شده اند.

ویل کاتکارت، رئیس واتساپ به کاربران هشدار داد که این برنامه‌های جعلی را دانلود نکنند و گفت که این برنامه‌ها به قصد کلاهبرداری و سرقت اطلاعات شخصی ذخیره شده در تلفن‌ کاربر ساخته شده اند.

او افزود که یافته‌های متا با گوگل به اشتراک گذاشته شد و در ماه جولای، Google Play Protect برای شناسایی و غیرفعال کردن برنامه‌های جعلی به‌روزرسانی شد.

او گفت: ما همچنین در حال انجام اقدامات اجرایی علیه HeyMods هستیم و گزینه‌های قانونی را برای پاسخگو کردن این شرکت و دیگران بررسی خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    انشالله ک نسل واتساپ کور بشه
  • نازنین IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 2
    خب به ماچه مگه ماواتساپ داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس