کد خبر 1398986
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
اوکراین مانع صادرات گاز به اروپا می شود

روسیه اوکراین را به محدودسازی و جلوگیری از ترانزیت گاز به اروپا متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، روسیه در ادامه انتقادات خود از اوکراین این کشور را متهم به محدودسازی و جلوگیری از ترانزیت گاز به اروپا کرده است.

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که اوکراین به عواقب اقداماتی که ترانزیت گاز روسیه به اروپا را محدود می‌کند، توجهی ندارد.

او گفت: «اکنون فقط یک ایستگاه پمپاژ گاز باقی مانده است و این تأثیر بسیار بدی بر تحویل گاز و تشدید بحران انرژی در اروپا دارد، اما اوکراینی‌ها به این مسئله توجهی ندارند، مهم نیست. آنها مطلقاً به لحاظ اقتصادی فکر نمی‌کنند. هر چیزی که برای آنها اهمیت دارد تبلیغات و سیاست کاری است.»

پیشتر وزیر دارایی فرانسه هشدار داده بود که اروپا باید خود را برای شرایط بدون گاز روسیه آماده کند. «برونو لومر» در یک کنفرانس اقتصادی در جنوب این کشور، هشدار داد که اروپا باید آماده قطع کامل گاز روسیه شود.

این مقام دولت فرانسه، توقف کامل تحویل گاز روسیه به اروپا را محتمل‌ترین سناریو پیش روی کشورهای این قاره دانست و گفت: فرانسه باید در مصرف انرژی خود دقت کند، ذخایر گاز ایجاد کند، تشریفات اداری را در جهت سرعت بخشی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کاهش دهد و برنامه خود را برای ساخت رآکتورهای هسته‌ای جدید تسریع بخشد.

پیش از این نیز رئیس آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته به روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید خود را برای این واقعیت آماده کند که روسیه ممکن است تا زمستان عرضه گاز را به طور کامل قطع کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    تا دیروز که می گفتید ما خودمون دیگه به اروپا گاز نمیدیم. چی شد.
    • حاجی از قم IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 2
      روس دقیقا یعنی همین حقه بازی حقه بازی حقه بازی ۴ ماه پیش داشت برجام به نتیجه می‌رسید یهو روسیه زد زیر میز آقای ظریف داره یکی یکی حرفهات تحقق پیدا میکنه
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      حاجی هستی اما وهابی امریکایی
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 0
    کاش نفت وگاز آرامکو نیز قطع میشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس