کد خبر 1458883
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
ژاپن ۳۹ فرد حقیقی و سازمان روسیه را تحریم کرد

ژاپن در یک بسته تحریمی گسترده علیه روسیه ۳۶ فرد و سه نهاد را تحریم و صادرات برخی کالاها از جمله مواد رادیواکتیو، تجهیزات پزشکی و روبات به این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه ژاپن جمعه با انتشار فهرست تحریم‌های خود اعلام کرد که این اقدام در رابطه با تحولات اوکراین صورت گرفته است.

آندری بلوسوف معاون اول نخست وزیر، دمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر، وزیر دادگستری، معاون وزیر دفاع، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات، افرادی از مقام‌های جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، کریمه، خرسون و زاپوروژیا از جمله کسانی هستند که در لیست سیاه ژاپن قرار گرفته‌اند.

«مرکز تعمیر کشتی زوزدوچکا» موسسه هوانوردی مسکو، کارخانه تسلیحاتی تولا و موسسه مرکزی توسعه موتورهای هوانوردی بارانوف از جمله ۴۹ نهاد روسی هستند که صادرات کالا و فناوری به آنها ممنوع شده است.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات مواد رادیواکتیو، واکسن، کالاهای پزشکی و روبات به روسیه را تحریم کرده است.

همچنین صادرات تجهیزات به تاسیسات اتمی روسیه و برخی مواد شیمیایی از جمله گاز اشک‌آور به روسیه ممنوع شدند.

این تحریم‌ها از سوم فوریه (۱۴ بهمن) اجرایی می‌شوند.

ژاپن تاکنون بیش از ۹۰۰ فرد و بیش از ۵۰ شرکت را در ارتباط با جنگ اوکراین تحریم کرده و صادرات حدود ۵۰۰ قلم کالا از جمله نیمه‌رساناها، تجهیزات مخابراتی، نرم افزار و تجهیزات پالایشگاهی به روسیه را ممنوع کرده است.

ژاپن یکی از کشورهای همراه با آمریکا و غرب در حمایت از اوکراین در جنگ روسیه است و از جمله کشورهایی است که از زمان شروع جنگ، به شیوه‌های مختلف از اوکراین حمایت کرده و همواره مسکو را مورد نکوهش و انتقاد قرار داده است.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن گفته است، در صورتی که شرایط فراهم شود، برنامه سفر به اوکراین را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که مواضع دولت ژاپن در داخل این کشور مخالفانی دارد؛ از جمله یوشیرو موری نخست وزیر سابق ژاپن از موضع حمایتی دولتش در قبال اوکراین و دخالتش در این جنگ انتقاد کرد.

موری یکی از اعضای کهنه کار حزب حاکم لیبرال دموکرات است که به دلیل روابط قوی خود با روسیه معروف است.

او چهارشنبه در یک مراسم در توکیو که نخست وزیر کنونی ژاپن نیز در آن حضور داشت نسبت به حمایت بی‌حد و حصر ژاپن از اوکراین انتقاد کرد و گفت: روسیه در هر صورت در جنگ شکست نمی‌خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس