مشاهده «خار پشت گوش بلند» برای اولین بار در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: گونه جانوری خار پشت گوش بلند برای اولین بار در مله کوه رومشکان کوهدشت مشاهده و ثبت شد.

به گزارش مشرق از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، علی سالاروند افزود: برای نخستین بار یک خار پشت گوش بلند در مله کوه رومشکان توسط وحید امرایی از همیاران و فعالان محیط زیست در حوزه حیات وحش مشاهده و ثبت شد. 

وی با اشاره به پراکنش جهانی اینگونه در قاره آسیا و شمال آفریقا افزود: این گونه تاکنون در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان، گلستان، تهران، اصفهان، خوزستان و کرمانشاه مشاهده شده که با مشاهده آن در لرستان دامنه پراکنش این گونه در سطح کشور وسیع‌تر و فراتر از تصورات قبلی است.

وی با بیان اینکه از این پس می توان لرستان را به عنوان یکی از زیستگاه‌های این گونه ارزشمند به شمار آورد، تصریح کرد: خارپشت ها پستانداران بسیار مفیدی هستند که در کنترل آفات، بویژه حشرات و لارو آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌ کنند.

سالاروند اظهار داشت: خارپشت ها همه چیز خوار هستند و معمولا از حشرات و سایر بی‌مهرگان و مهره‌داران کوچک مانند موش، جوجه پرندگان، مارمولک، لاشه حیوانات و همچنین میوه‌ها تغذیه و در علفزار و بوته زارهای حاشیه جنگل‌ها، مناطق استپی و مزارع زیست می‌کنند.

مشاهده «خار پشت گوش بلند» برای اولین بار در لرستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بختیاری IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    متاسفانه اوایل زمستان در خوزستان که زمین سر سبز می شود شکار به بهانه خواص درمانی گوشت جوجه تیغ بیشتراز سایر فصل هاست ! سالهای قبل شبها تعداد زیادی موقع گردش وکوه نوردی میدیدیم ،اما این اواخر خیلی خیلی کمتر بوده.
    • قریشی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      3 0
      ملت در خوردن و خوابیدن و کیفیت مواد غذایی هیچ قانونی رعایت نمی کنند بعد که مریض میشن ...
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 3
      جوجه تیغی یکجور موش تکامل یافته هست بعضیا میخورنش؟ حلاله؟
  • NO ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    یکی از بزرگترین آرزو‌های من این هست که هموطنان کمی و فقط کمی نسبت به محیط زیست و حیات وحش بینظیر ایران عزیز دغدغهمند باشند. در ضمن خارپشت که گونه یی از موش‌ها هست هم در اسلام حلال گوشت نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس