کد خبر 1398290
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

به گزارش مشرق، حمید داود آبادی نویسنده دفاع مقدس در کانال تلگرامی خود نوشت: چند سال پیش مهمان مرحوم حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی در منزلش بودیم. ایشان که سال‌های اول پیروزی انقلاب مسئولیت‌های مهمی داشت، در بارۀ روحیه افراطی مصطفی تاجزاده گفت: آن اوایل تاجزاده از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب، مدیر کل مطبوعات و نشریات وزارت ارشاد شد. او روحیۀ بسیار افراطی داشت و خود را شدیدا مقلد امام خمینی می‌دانست.

آن زمان عربستان سعودی در انگلستان نشریات عرب زبان بسیاری منتشر می‌کرد که مروج تفکرات وهابی‌های ضد شیعه بودند. بخصوص علیه انقلاب اسلامی ایران شدیدا فعال بودند. با توجه به این مسئله، قصد کردیم مجله‌ای به زبان عربی در لندن منتشر کنیم. هنگامی‌ که خدمت امام خمینی رسیدم، قضیه را گفتم.

ایشان خیلی خوشش آمد و فرمود: کار بسیار خوبی است، انجام دهید.

به ایشان گفتم: بنده آمدم از شما یک اجازه بگیرم.

امام با تعجب فرمود: چه اجازه‌ای؟

گفتم: چون این مجله در انگلستان برای مسلمانان آنجا منتشر می‌شود، می‌خواهم از شما اجازه بگیرم که در این مجله، تصویر شما را روی جلد چاپ نکنیم.

امام با تعجب فرمود: مگر قرار است در هر شماره عکس بنده روی مجله‌تان چاپ کنید؟ نخیر. به هیچ‌ وجه حتی در داخل مجله عکس مرا چاپ نکنید.

با این توصیه امام، مجله العالم را به زبان عربی در لندن منتشر کردیم. چند شماره چاپ شد که نامه‌ای از مصطفی تاجزاده مدیر کل مطبوعات وزارت ارشاد به دستم رسید که شدیدا از کار ما اظهار نارضایتی کرده بود.

یک روز در تهران بودم که تاجزاده مرا دید، جلو آمد و با عصبانیت گفت: آقای خسروشاهی، شما ضد ولایت فقیه هستید!

اول فکر کردم شوخی می‌کند ولی قیافه‌اش خیلی جدی بود و به شوخی نمی‌خورد. آن هم این شوخی مهم و سنگین! با تعجب گفتم: ببخشید آقای تاجزاده، منظورتون بنده است؟

گفت: بله.

وقتی علت را جویا شدم، گفت: شما به چه حقی روی جلد مجله العالم عکس حضرت امام خمینی را منتشر نمی‌کنید؟

گفتم: برای چی باید این کار بشود؟

گفت: همین نشان می‌دهد که شما با امام خمینی مخالفید و ضدولایت فقیه هستید.

وقتی توصیه شخص امام را گفتم، تاجزاده نپذیرفت. چند روز بعد امام خمینی با مسئولین مملکتی دیدار داشتند که اتفاقا بنده و تاجزاده هم آنجا بودیم. بعد از دیدار، تاجزاده را بردم جلو و به امام عرض کردم: حضرت امام، برخی آقایان ما را به خاطر اینکه روی جلد مجله العالم تصویر شما را چاپ نمی‌کنیم، ضد ولایت فقیه می‌دانند.

امام خندیدند و فرمودند: قبلا هم گفتم که به هیچ‌ وجه حتی توی صفحات داخلی مجلاتتان عکسی از بنده چاپ نکنید، چه برسد روی جلد!

از امام تشکر کردم، نگاهی به قیافه گرفته تاجزاده انداختم و رفتم.

* وبسایت راه هادی {دفتر حفظ و نشر آثار و اندیشه های استاد سید هادی خسروشاهی} یادداشت: جر و بحث استاد خسروشاهی و تاجزاده، حمید داودآبادی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    12 0
    خوب فهميديم ما كه سالهاست همين را مي گوييم!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      15 3
      تاجزاده ان زمان یک بچه 20 ساله بی تجربه بوده و یقینا فهم و شعور نداشته که چاپ دائمی عکس امام روی ان مجله نتیجه عکس دارد یا شاید هم از همان اول مزدور و جاسوس بوده بهتره خودش شفاف سازی کنه
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      28 0
      امام علی (ع): جاهل را نمی بینی مگر در دو حالت افراط و تفریط
    • حاجی از قم IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      خوب پس چرا ؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    10 44
    شماها به هر دری میزنید چهره یک وطن پرست و کسی که عاشق ایران و ایرانی است خراب کنید. هرچند این کارتون باعث محبوبیت ایشان می شود
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      29 5
      وطن پرست و ایران دوست عاشق کدخدا ؟!!!!!!! تازه اگه راست بگی سرنوشتش بهتر از مصدق و ممد مرسی و عرفات نخواهد بود و با نادانی و جهالتش ایران را دو دستی به یانکی ها شوهر میده
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    25 6
    کلا افراطی تر و بی ادب تر از این اصلاحطلب ها وجود نداره منتها الان پوست اندازی کردن و تغییر ماهیت دادن قدرت ندارن وگرنه ...
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    13 0
    به همین دلیل است که گفته اند خیر و الامور اوسطها
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    با سلام یه نکته ریزی در این خاطره هستش که خیلی محشره ، اگه گفتین چیه ؟
  • بهمن پارسا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    11 1
    همیشه افراد افراطی روزی به افراد تفریطی کشیده میشن نمونه زیادی هستند از جمله اصلاحطلب ها که اول انقلاب مخالف شدید آمریکا بودند و الان عاشق آمریکا !!!
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    11 1
    جاهل یا در حال افراط وزیاد روی وتند روی است یا تفریط وعقب ماندگی - با این روایت ماهیت این قبیل افراد (تاج زاده ها)که دیروز تند روی داشتند امروز تفریط وپشت کردن به اصول ومبانی انقلاب اسلامی وارزشها کاملا روشن است
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      13 0
      قاتل شهید رجایی کسی بود که خودکار شخصی و دولتی جدا بود. ما هم گول ظاهرش را خوردیم
  • مجید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 5
    هر شخصی هر نظری میتواند داشته باشد این یک حق مسلم و اصل قانون است مگر اینطور نیست؟؟؟!!!!
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    8 1
    خودسری کاردست فردمیدهد
  • NG ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    اونها فقط با تظاهر و ریاکاری و یا مزدوری بدون آگاهی وارد انقلاب و بعداً نظام شدند و هدفشان کسب قدرت و آنگاه پیگیری مطامع خود و گروه و دار و دسته خود بوده و هست. حرفهای کالای تاج‌زاده رو در کلاب هاوس بشنوید، انگار یکی از براندازان خارج نشین و یا حتی منافقین داره حرف میزنم.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 1
    تفاوت سید مصطفی تاجزاده با همه شما در این بود که حاضر به مناظره و گفتگوی رو در رو با راست ترین حامیان انقلاب و چپ ترین مخالفان انقلاب بود. بزرگان شما که از یک کنفرانس خبری هم می ترسند!
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    شیاد مصطفی تاجزاده روزی مریدان واقعی امام خمینی را ضد ولایت فقیه می خواند الان هر وسیله ای برای ضربه زدن به ولایت استفاده می کند . او بخاطر رانت داماد علی اوف محتشمی پور شدن در سن ۲۰ سالگی پستهای بالا و مزایای زیاد گرفت او باید تقاص خیانتهای بی پایانش را بدهد .
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 1
    راز محبوبیت تاجزاده همین جاست که خودش تمامی این اتهامات و گفته ها را تا جایی که توانسته پاسخ داده و حتی برای کارهای نکرده هم عذرخواهی کرده
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      کدوم محبوبیت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس