کد خبر 1398151
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
بررسی دادگاه حمید نوری در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در بخشی از جلسه امروز کمیسیون به موضوع دادگاه آقای حمید نوری پرداخته شد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز سه شنبه (۲۱تیر) این کمیسیون، اظهار داشت: در بخشی از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به موضوع دادگاه آقای حمید نوری، یکی از شهروندان ایرانی در سوئد پرداخته شد. 

آقای حمید نوری، یک شهروند ۶۰ ساله ایرانی است که با دام گذاری و توطئه گروهک‌های ضدانقلاب، در فرودگاه استکهلم بدون مستندات کافی بازداشت و تحت محاکمه قرار گرفته است. 

وی افزود: مدعیان این پرونده افراد وابسته به گروهک‌هایی مانند منافقین هستند که در سابقه خود اقدامات مختلفی تروریستی دارند که به دلیل جرایم ارتکابی شان، باید تحت محاکمه قرار بگیرند و دولت سوئد بدون بررسی سوابق و پیشینه آنان، برای این افراد مساله دار فرصت ابراز وجود فراهم کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از سوی دیگر از منظر حقوق بین الملل صلاحیت دادگاه سوئد برای رسیدگی به مسائل فرامرزی مورد انتقاد است. آقای نوری در جریان محاکمه هم با تضییقات مختلفی مواجه بوده و این عادلانه بودن دادرسی و ادعاهای نظام قضایی سوئد در حمایت از حقوق بشر را زیر سوال قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس