غیاثوند؛ آمریکایی ها برخلاف منشور المپیک رفتار کردند

سه نماینده موی تای کار ایران در بازیهای جهانی با عدم صدور روادید از سوی سفارت آمریکا در ارمنستان حضور در این رقابتها را از دست دادند.

به گزارش مشرق، مدیرتیم‌های ملی موی تای با تأیید این خبر گفت: در حالی که رقابتهای موی تای در این دوره از بازی‌ها جمعه هفته جاری در بیرمنگام آغاز می‌شود، با کارشکنی آمریکایی‌ها سه نماینده موی تای کشورمان فرصت حضور در این بازی‌ها را از دست دادند.

ایمان غیاثوند افزود: موی تای کاران کشورمان که سهمیه شرکت در این رقابتها را بدست آورده‌اند، پنجشنبه هفته گذشته راهی ارمنستان شدند تا با حضور در سفارت آمریکا در ایروان، امور مربوط جهت دریافت روادید را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون بین المللی موی تای برای حضور در این رقابت‌ها سه سهمیه غیرقابل جایگزین را برای ایران در نظر گرفته بود. با دعوت IFMA قرار بود فاطمه نصیری، نادیا اعتماد مقدم و حمیدرضا کردآبادی در این بازی‌ها شرکت کنند که تمامی اقدامات برای اخذ روادید از سوی فدراسیون انجام شده بود و نمایندگان کشورمان با وجود حضور در سفارت آمریکا در ارمنستان و تحویل مدارک در انتظار صدور بودند که به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها روادید صادر نشد و عملاً دیگر فرصتی برای حضور نمایندگان ایران در این بازی‌ها وجود ندارد.

غیاثوند یادآور شد: پیش از نیز آمریکایی‌ها از دادن روادید به ملی پوشان تیراندازی با کمان، کاراته و چند رشته دیگر خودداری کردند تا با بدعهدی تمام، فرصت مدال آوری در این رویداد مهم و معتبر را از ملی کشورمان سلب کنند.

وی در پایان تاکید کرد: موی تای ایران از قدرت‌های این رشته به حساب می‌آید و مطمئناً در صورت حضور نمایندگان کشورمان در این مسابقات، شاهد افتخارآفرینی و حضور قدرتمندانه آنها در مقابل حریفان بودیم. متأسفانه آمریکای میزبان، با دخالت دادن سیاست در ورزش، به صورت آشکار منشور المپیک را نقض کرد و اعتبار این رویداد را زیر سوال برد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس