کد خبر 1398113
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
.

مقامات آمریکایی مدعی شدند «ماهر العقال» سرکرده داعش در حمله هوایی امروز این کشور در سوریه کشته شد.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی مدعی شدند «ماهر العقال» سرکرده داعش در حمله هوایی ساعات اولیه امروز (سه‌شنبه، ۱۲ ژوئیه) آمریکا در سوریه کشته شد. 

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقامات سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) گزارش داد ماهر العاقل و معاونش در این حمله هدف قرار گرفتند. به ادعای این گزارش، العاقل سرکرده عناصر داعش در سوریه کشته شد، اما مشخص نیست که معاون او کشته یا زخمی شده است.

به ادعای سرهنگ «جو بوچینو» سخنگوی سنتکام، العاقل یکی از چهار سرکرده اصلی داعش بود. وی در ادامه گفت «حذف سران داعش توانایی این سازمان تروریستی برای طراحی و اجرای حملات بیشتر را مختل خواهد کرد».

به گزارش این شبکه آمریکایی، این آخرین مورد از رشته حملات اخیر آمریکا علیه  تروریست‌ها در سوریه بود. به ادعای ارتش ایالات متحده، یکی از سران ارشد گروه داعش و سازنده بمب که نامش فاش نشده است، در حمله ماه گذشته دستگیر شد. همچنین طبق این گزارش، در یورش شبانه نیروهای ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه در ماه فوریه «ابو ابراهیم الهاشمی القریشی» سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش کشته شد.

پیش‌تر، یک منبع امنیتی به وبگاه «السومریه نیوز» گفت بردار ابوبکر البغدادی سرکرده سابق داعش به عنوان خلیفه جدید این گروه تعیین شده است. السومریه نیوز به نقل از این منبع نوشت که خلیفه جدید «جمعه عواد ابراهیم البدری» است که در گذشته ملقب به «ابومحمد الجولانی» بود و لقب فعلی وی «ابوالحسن الهاشمی القریشی» و برادر ابوبکر البغدادی است.

به گفته این منبع، خلیفه جدید در گذشته مناصب فرماندهی در داعش را برعهده داشته از جمله اینکه رئیس شورای موسوم به «شورای مشورتی داعش» بوده است. گروه تروریستی داعش سه سال پیش در پیامی صوتی مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده خود را اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    آمریکا راست میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس