کد خبر 1361049
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
سانا: آمریکا در حال آموزش داعش برای عملیات در شرق سوریه است

خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد که نظامیان آمریکایی، آموزشهای فشرده‌ای را برای عناصر داعش آغاز کرده‌اند تا حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

به گزارش مشرق، اقدامات مخرب نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه همچنان ادامه دارد؛ به نحوی که این عناصر در حال آموزش تروریستهای داعش در شمال شرق سوریه هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اعلام این خبر، گزارش داد، نظامیان آمریکایی، آموزشهای فشرده‌ای را برای آشنایی عناصر داعش با استفاده از «آر پی جی» و موشکهای دوش‌پرتاب آغاز کرده‌اند.

به گزارش سانا، این آموزشها مخصوص یک گروه از عناصر داعش است که عناصر آمریکایی آنان را در یک زندان واقع در جنوب الحسکه، زندانی کرده‌اند. این زندان، در پایگاه آمریکاییها در شهر «الشدادی» قرار دارد.

منابع محلی نیز خبر دادند، نیروهای آمریکایی همچنین نحوه استفاده از موشکهای ضد زره را به عناصر داعش آموزش می‌دهند تا به زودی، آنان را به صحراهای دیرالزور و تدمر انتقال دهند و پس از آن، حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

گزارشهای رسانه‌ای طی ماههای گذشته حاکی از این است که آمریکاییها صدها نفر از عناصر داعش را از عراق و زندانهای الحسکه به اطراف پایگاه غیر قانونی خود در منطقه التنف در مرزهای سوریه و اردن انتقال داده‌اند.

در همین ارتباط، منابع محلی بهمن ماه گذشته خبر دادند،  نیروهای آمریکایی ۷۵۰ تروریست داعش را از زندان «الصناعه» در شهر الحسکه خارج کردند. در میان عناصر فراری داده شده داعش، شمار زیادی از سرکرده‌های ارشد این گروه حضور داشتند که بیشتر آنان، تبعه خارجی بودند.

به گفته این منابع، شماری از سرکرده‌های داعش در همان ساعتهای اولیه حمله این گروه به زندان الصناعه، به صورت کاملا هماهنگ، فرار کردند و امنیت مسیر تروریستهای فراری به صحرای «البوکمال» در غرب مرزهای سوریه و عراق و شرق ارتفاعات «البشری» در جنوب دیرالزور (شرق سوریه) را تأمین کردند.

منابع مذکور تأکید کردند، هواپیماهای شناسایی وابسته به ائتلاف آمریکا نیز این مسیر را پوشش دادند و امنیت تروریستهای داعشی فراری را تأمین کردند. انتقال عناصر داعش، طی چند مرحله و با استفاده از خودرو و چند اتوبوس صورت گرفت و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (وابسته به آمریکا) نیز وظیفه داشتند که در زندان و مناطق مجاور آن، ایجاد هرج‌ومرج کنند تا نگاهها را از مقصد خودروهای حامل داعش، منحرف کنند.

این منابع درباره تابعیت عناصر داعش نیز گفتند که برخی از آنان بلژیکی و هلندی بودند و برخی دیگر نیز عراقی، تونسی، لیبیایی و مغربی. البته، این عناصر، از جمله سرکرده‌های ارشد و باتجربه داعش بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    بهتره یغه ترکیه رو بگیرید که ترکیه شده بود مسیر ترانزیتی داعش سر مار رو ول کردی گرفتی دمشو برای کشتن مار باید سرشو له کرد سر مارهم همان ترکیه هست که داعشو درست کرد برای غارت نفت عراق وسوریه ببینم اصلا داعش از کجا اومد رفت تو سوریه که الان از اونجا بیاد بیرون خب معلومه از ترکیه به سوریه برای نابودی دولت دمشق واسد پس این تحلیلا الکی چیه جنگ قره باغ مصببش کی بود جنگ سوریه چی جنگ عراق چی و این وضع عراق دودستگی انداخت بین شیعیان و کشوندن احزاب سنی به ترکیه برای دور کردن حشدشعبی از سیاست عراق اختلاف بین احزاب یا حمله به زندان های داعش برای فراری داعش اینا بجز ترکیه مگه کار کشور دیگری هم بود اونقدر از ترکیه غافل بمانید یا دونسته خودتونو بزنید بخواب تا عین جنگ چالدران زمان عثمانی که از ایران گرفتن اونجوری بشه همون ترکیه باحمله به قره باغ میخواست مسیر ایران با ارمنستانو ببنده شما هی اونوقت چشم رو چشم بزارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس