کد خبر 1397826
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
تورم

نشریات وابسته به طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات، در حالی که در دولت گذشته، مطالبات اقشار مختلف را سرکوب می‌کردند، اکنون سعی می‌کنند خارج از توان دولت، به این مطالبات دامن بزنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ویژه های خود نوشت: این نشریات در مقاطعی با موج سواری روی گلایه‌ها و مطالبات اقشار مختلف (فرهنگیان و معلمان، بازنشستگان، کارگران، کشاورزان،‌و...) سعی می‌کنند فشار اقتصادی به دولت را تشدید کنند و حال آن که بارها در گذشته تصریح کرده‌اند سیاست‌هایی مانند افزایش هزینه‌های دولت (به خاطر افزایش بی‌اندازه حقوق‌ها و...) نهایتاً دولت را وادار به استقراض و انتشار پول بی‌پشتوانه و افزایش نقدینگی می‌کند و به تورم بیشتر دامن می‌زند.

هرچند روزنامه اعتماد در این زمینه سابقه‌دار است، اما روزنامه آرمان هم اخیراً در نوشته‌ای مدعی شده معلمان با رتبه‌بندی راضی نخواهند شد. چرا که این رتبه‌بندی تأثیری در حد افزایش حقوق به میزان نرخ تورم ندارد و باید حقوق‌ها به میزان تورم افزایش پیدا کند.

نکته قابل توجه این است که اولاً دولت مدعی تدبیر، با سوء‌مدیریت خود،‌تورم ۶۰ درصدی را به ارث گذاشت و از طرف دیگر، دولت سیزدهم را گرفتار کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی کرد. علاوه‌ شدن نقدینگی ۹ برابری در مقایسه با سال ۹۲، موجب شده کشورمان در چند سال اخیر، رکوردهای تورمی بی‌سابقه را تجربه کند.

بنابراین در شرایطی که دولت میراث‌دار کسری بودجه هنگفت و در کنار آن بدهی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی است، افراطیون غربگرا می‌کوشند دولت را گرفتار بحرانی چند بعدی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    4 0
    آقای رییسی با علم به اینا وعده داد
  • مجید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    ما یادمان هست نسخه های چند هزار صفحه ای و برنامه های نوین برای مشکلات اقتصادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس