امیرعبداللهیان: آمریکا با اتخاذ رویکرد واقع‌بینانه به نهایی شدن توافق کمک کند

وزیر امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: ایران در ماه‌های اخیر ابتکارات و تلاش‌های فشرده‌ای را برای نیل به توافق خوب و پایدار صورت داده و انتظار دارد مقامات آمریکایی‌ نیز با اتخاذ رویکردی واقع‌بینانه، به نهایی شدن توافق کمک کنند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز، (دوشنبه) با خانم «استفانیا کراکسی» رئیس کمیسیون امور خارجه و مهاجرت سنای ایتالیا دیدار کرد. طرفین در این دیدار درباره موضوعات مورد علاقه مشترک در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

در این ملاقات امیرعبداللهیان گفتگوهای روز جاری خود با وزیر امور خارجه ایتالیا و همچنین نشست با صاحبان صنایع، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایتالیایی را سازنده و مفید ارزیابی کرد و افزود: از جمله مسائل مورد گفتگو با وزیر امور خارجه فعال‌کردن دیپلماسی پارلمانی بر اساس پروتکل منعقده در سال ۲۰۰۰ میلادی در خصوص همکاری‌های پارلمانی دو کشور بود. وزیر امور خارجه کشورمان نقش پارلمان‌های دو کشور در مساعدت به گسترش هر چه بیشتر مناسبات از طریق تصویب اسناد پایه همکاری‌های بین دو کشور را مهم خواند و خواستار تسریع در تصویب این اسناد توسط پارلمان ایتالیا شد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین حمایت می‌کند و ضمن تاکید بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم اوکراین، بدین منظور گفتگوهایی را با مقامات دو کشور صورت داده است.

امیرعبداللهیان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر ابتکارات و تلاش‌های فشرده‌ای را برای نیل به یک توافق خوب و پایدار صورت داده و انتظار دارد مقامات آمریکایی‌ نیز با اتخاذ یک رویکرد واقع بینانه، به نهایی شدن توافق کمک کنند.

رئیس کمیسیون امور خارجه و مهاجرت سنای ایتالیا نیز با ارزیابی تحولات جاری بین‌المللی، به پیامدهای منفی بحران اوکراین، بویژه در زمینه کمبود انرژی و مواد غذایی که کشورهای جهان از جمله در منطقه خاورمیانه و آفریقا را تهدید می‌کند اشاره کرد.

خانم کراکسی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین و همچنین مذاکرات رفع تحریمها را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد جامعه بین‌المللی شرایط با ثبات‌تری را تجربه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس