کد خبر 1397715
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آمریکا، انگلیس و اسرائیل، روزگار نامناسبی را از نظر به هم ریختگی سیاست داخلی سپری می کنند. در اسرائیل، نخست وزیری که لاف "مرگ ایران با هزار ضربه" را می زد، ساقط شد.

اوضاع انگلیس هم چنان در هم است که نشریه "میدل ایست آی" گزارشی منتشر کرده با عنوان  "احمقِ محبوبِ میلیونرها"؛ و  مجله اشپیگل، کاریکاتوری از "بوریس جانسون" را منتشر کرده و تیتر زده: "دلقک می رود و آشفتگی برجای می ماند".

در آمریکا باید شرایط بالینی نا مناسب بایدن و دولتش را از نو سنجید که از جهات مختلف، در چهل، پنجاه  و حتی هفتاد سال اخیر، کم سابقه است. اگرچه ماجرا فراتر از دولت بایدن است. خبرها را مرور کنید:

شبکه سی‌ان‌ان: جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه کارساز نیست و به ضرر غرب خواهد بود. با توجه به افزایش قیمت‌ انرژی، بلومبرگ پیش بینی می‌کند دولت روسیه درآمد بیشتری از نفت و گاز نسبت به پیش از جنگ کسب خواهد کرد: ۲۸۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، در مقایسه با ۲۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱.

وبگاه هیل (وابسته به کنگره): آثار تحریم‌ های ضد روسیه، مانند یک بومرنگ به سمت آمریکا و غرب بازگشته است.

فارین پالیسی: باید به زودی خود را برای نفت ۱۵۰ دلاری، آماده کنیم.

دویچه وله: تورم در آمریکا، رکورد ۴۰ ساله را شکست. قیمت بنزین به بیش از ۷ دلار در هر گالن افزایش یافته و شاخص قیمت مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد بهای مواد غذایی به بالاترین میزان از دهه ۷۰ میلادی تاکنون رسیده است.

بیشترین حجم افزایش قیمت، مربوط به بخش های مسکن، بلیط هواپیما، خودرو، خودروهای باری دست دوم، سلامت، فرش، تفریحات و لباس بوده است.

شبکه سی ان ان:  بازارهای مالی، نگرانند که با ادامه تورم، اقتصاد آمریکا با رکود مواجه شود . بازارهای مالی، به دنبال افزایش قیمت‌ های سوخت و تورم، در سال جاری میلادی تا ۳۰ درصد با افت شاخص روبرو شده‌اند.

سی‌ان‌بی‌سی: بورس آمریکا، زیان‌بار ترین دوره در ۵۰ سال اخیر را سپری می‌کند. علت اصلی این وضعیت وخیم، تورم است که برخلاف برآورد اولیه بانک مرکزی، پیش‌ بینی شده برای مدتی نسبتا طولانی بالا باقی می‌ماند.

نظرسنجی فایننشال تایمز، تقریباً 70 درصد اقتصاددانان برجسته دانشگاهی معتقدند رکود به زودی گریبان اقتصاد آمریکا را خواهد گرفت. نظرسنجی در دانشکده بازرگانی دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد با رویکرد انقباضی فدرال رزرو برای کنترل بزرگترین تورم چهار دهه اخیر، اقتصاد آمریکا وارد رکود خواهد شد.

جو بایدن: افزایش قیمت بنزین و تورم، نتیجه کمک به اوکراین است و هزینه خواهد داشت. وقتی هزینه نفت و بنزین بالا می‌رود، هزینه غذا نیز بالا می‌رود؛ ما برای مدتی با این تورم، زندگی خواهیم کرد. تا زمانی که جنگ ادامه دارد، راننده‌ها باید بنزین را گران‌ تر بخرند.

نظرسنجی رویترز: تنها ۳۶ درصد مردم آمریکا، از عملکرد بایدن رضایت دارند. این کمترین میزان محبوبیت از زمان آغاز ریاست‌جمهوری او محسوب می‌شود.

نیویورک پست : نظرسنجی های تازه نشان می دهد محبوبیت رئیس جمهور بایدن، به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

در حالی که بایدن به "جو خواب آلود" معروف شده، بسیاری از شهروندان آمریکا، بایدن را «بیش از حد پیر» می‌دانند. بسیاری از نظریه‌پردازان حزب دموکرات نیز معتقدند او نباید بار دیگر نامزد شود. نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد و هریس نشان داد ۷۱ درصد مردم آمریکا، با نامزدی مجدد بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ مخالف هستند. 

نظرسنجی گالوپ: بایدن دومین رئیس جمهور نامحبوب در بین روسای جمهوری آمریکا از دهه ۱۹۵۰میلادی تاکنون است. ۵۶ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند عملکرد بایدن را به عنوان رئیس جمهور کشور قبول ندارند.

نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک: فقط ۳۳ درصد مردم آمریکا عملکرد بایدن را تایید می‌کنند و ۵۴ درصد مردم، با عملکرد او مخالف هستند.

ترامپ: جو بایدن، آمریکا را به جهنم می‌برد. کشور ما در حال ویران شدن است. ما رئیس‌جمهوری داریم که اصلاً نمی‌داند چه خبر است. او با هوا دست می‌دهد و گیج راه می‌رود. سردرگمی بایدن، آمریکا را به جهنم خواهد کشاند.

اما مسئله آمریکا، فقط آلزایمر حادّ بایدن نیست. اکثر آمریکایی‌ها، ترامپ و بایدن را با هم نمی‌خواهند. نتایج نظرسنجی «هاروارد کپس/هریس» نشان می‌دهد ۵۸ درصد آمریکایی‌ها تمایلی به دادن رای مجدد به ترامپ و بایدن ندارند . ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان گفتند نمی‌خواهند بایدن مجدداً نامزد انتخاباتی شود. ۵۵ درصد هم با نامزدی ترامپ مخالفند.

نظرسنجی یو اس اس تودی: فقط ۳۸ درصد از بزرگسالان امریکایی، به امریکایی بودن خود افتخار می کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس