کد خبر 1397333
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
از سروصدای پرسپولیس تا حرکت چراغ خاموش استقلال

استقلال و پرسپولیس جزو فعال‌ترین باشگاه‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی بوده‌اند و از هم‌اکنون خود را برای رقابتی نزدیک در لیگ بیست‌ودوم آماده می‌کنند.

به گزارش مشرق، تب و تاب نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران رفته رفته در حال فروکش کردن است؛ بازاری داغ که با کوچ ستاره‌های فوتبال ایران به چند باشگاه متمول، رفته رفته رنگ آرامش را به خود می‌گیرد.

پرسپولیس با شروع طوفانی اولین باشگاه پُر سر و صدای نقل‌وانتقالات بود و پس از آن استقلال چراغ خاموش و در سکوت اهداف خود را در بازار پیش برد.

محمدحسین زواری، امید حامدی‌فر، رضا میرزایی، پیمان بابایی، سید محمد حسینی و سجاد شهباززاده ورودی‌های جدید آبی‌ها برای فصل بیست‌ودوم به همراه تمدید قرارداد سیلوا، آرمان رمضانی، سیدحسین حسینی، ارسلان مطهری، زبیر نیک‌نفس، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری و رضا آذری عملکرد نسبتاً موفقی از استقلالی‌ها در نقل‌وانتقالات به جا گذاشته است. باشگاهی که چند هفته ابتدایی را به دلیل انتخاب سرمربی جدید از دست داد اما در ادامه توانست تا حد زیادی جای خالی و نقاط ضعف خود را پُر و ترمیم کند.

مذاکرات آبی‌ها با کاوه رضایی، محمد محبی نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در صورت جذب این بازیکنان استقلالی‌ها شرایط بهتری را برای فصل آینده خواهند داشت. گفته می‌شود ممکن است استقلال علاوه بر این، یک یا دو خرید دیگر هم داشته باشد. با این وجود لیست استقلال بیش از اندازه پُر است و چند بازیکن با نظر ساپینتو از تیم جدا خواهند شد.

در سوی مقابل اما باشگاه پرسپولیس با جذب چند بازیکن ملی‌پوش و تغییرات در دستیاران گل‌محمدی؛ درصدد بازگشت به دوران اوج و پس گرفتن قهرمانی از رقیب دیرینه خود است.

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی و محمدمهدی احمدی هفت بازیکن جدید سرخ‌ها هستند. عملکردی که در کنار تمدید قرارداد مهدی ترابی، سیامک نعمتی و میلاد سرلک رضایت هواداران را تا حد زیادی جلب کرد اما بزرگترین نگرانی پرسپولیسی‌ها در نقل‌وانتقالات، ناکامی آنها در جذب مهاجم است.

سرخ‌ها پس از طوفان پُر سر و صدا در روزهای آغازین نقل‌وانتقالات، مدتی است که فعالیت خاصی در بازار نداشته‌اند و مذاکرات آنها با مهاجمان مدنظر گل‌محمدی تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است. کاسیانو دیاز گزینه اصلی پرسپولیس برای خط حمله نیز با وجود توافق اولیه با این باشگاه هنوز به ایران سفر نکرده تا گل‌محمدی همچنان در خط حمله با مشکل کمبود بازیکن مواجه باشد. سرمربی پرسپولیس در مصاحبه اخیر خود نیز بر لزوم جذب دو مهاجم تأکید کرده و باید دید در روزهای آینده آیا مهاجمان مدنظر او به این تیم اضافه خواهند شد یا خیر.

در زیر لیست بازیکنان استقلال و پرسپولیس که تا امروز حضورشان در این تیم قطعی شده را بررسی می‌کنیم. دو تیمی که قطعاً یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل آینده خواهند بود و باید دید با شرایط موجود ساپینتوی تازه وارد در استقلال موفق خواهد شد، یا تغییرات گسترده یحیی گل‌محمدی، پرسپولیس را دوباره به قهرمانی لیگ خواهد رساند.

دروازه‌بان:

استقلال:‌ سیدحسین حسینی، علیرضا رضایی و سینا سعیدی‌فر.

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، احمد گوهری و امیرمحمد یوسفی.

مدافع:

استقلال: رافائل سیلوا، روزبه‌ چشمی، محمدحسین مرادمند، سیدمحمد حسینی، صالح حردانی، جعفر سلمانی، متین کریم‌زاده و امید حامدی‌فر.

پرسپولیس: مرتضی پورعلی‌گنجی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، علیرضا ابراهیمی، وحدت هنانوف، محمد مهدی احمدی و دانیال اسماعیلی‌فر.

هافبک‌:

استقلال: زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، رضا میرزایی، سینا خادم‌پور، آمانوف، رضا آذری، زکریا مرادی، آرش داجلیری، سبحان خاقانی، محمد حسین زواری، فردین رابط و امیرحسین حسین‌زاده.

پرسپولیس: کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، سیامک نعمتی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، میلاد سرلک، سعید صادقی، محمد عمری، علیرضا خدایی.

مهاجم:

استقلال: امین قاسمی‌نژاد، سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی، ارسلان مطهری، یامگا و پیمان بابایی.

پرسپولیس: مهدی عبدی، حامد پاکدل، شرزود تمیروف.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هانا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 1
    استقلال باید یک مدافع خوب یک بازیساز عالی جذب کند
    • آذربایجان ایران IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      3 1
      جذب کرده دیگه! تازه باز دنبال مهاجم نهم میگرده که بخره! ترکیب کیسه تو این فصل قراره سه دو پنج باشه😁 البته پلان بی هم دارن؛ دو سه پنج بعلاوه داور که یار دوازدهم هست!
  • ایران IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    8 0
    این مهاجمان پرسپولیس بود و نبودشان در زمین فرقی نداره
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      3 1
      امسال میبینید که چه جوری لوله میکنن شمارو همین مهاجمان پرسپولیس
    • ایران IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 2
      خودم پرسپولیسی ام ولی تعصب الکی ندارم واسم هم چند ساله دیگه مهم نیستن پرسپولیس و استقلال،ولی واقعیتی که هست اینه که این مهاجم ها اگه لوله کن بودن سال قبل لوله میکردن
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 2
      در جواب (ایران) باید عرض کنم که شما خودت داری اقرار میکنی تیمی برات مهم نیست! پس نگاه سطحی داری یا از هواداران رقبای پرسپولیس هستی! وقتی میگی سال قبل؟ پس اطلاع نداری که اولا تمیروف نیم فصل اومد پرسپولیس و پاکدل نصف بازیهارو مصدوم بود و در نهایت فقط عبدی رو داشتیم! همون عبدی که تو این چندسال حساس ترین گل هارو زد در ایران و آسیا که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر میشد!
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 1
    شما که راست میگی
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 0
      بعله که راست میگه پس چی ؟!
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      کم سریال نگاه کن😂 گل پسر.
  • مرصاد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 0
    آقای گلمحمدی اگر زحمتی نیست و مشگلی براتون بوجود نمیاد دوتا مهاجم جذب کنید‌. اگر کاسیانو نمیاد به ایران شما برید با یک بازیکن دیگر مذاکره کنید.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      3 0
      آقا یحیی چی شد پس فوروارد؟؟؟ هنوز باید منتظر پاسخ کاسیانو باشیم؟؟؟ انصاری فرو جذب کنید " با چند بازیکن دیگه مذاکره کنید" هر دفعه تیتر خبرها اینه که آقا یحیی داره فیلم بازیکنان رو میبینه" فکر کنم تا شروع فصل میخواهید فیلم ببینید"
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 1
      تمیروف باید در پست هافبک راست بازی کنه. چون هم سرعتیه و هم ۹۰ دقیقه میدوه. اما تموم کننده نیست و بکار نوک حمله نمیاد. فقط هافبک راست.
  • م IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 1
    باشگاهي واقعا باشگاه هست كه خودش لا اقل دو نفر رو تو تيم جوانان و اميدش تربيت كنه و دنبال دلال بازي با پول ملت نره بعنوان ي پرسپوليسي ميگم
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      آره مثل الاستقلال.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      آره مثل الاستقلال.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    4 2
    شیشتقلال ده تا مهاجم داره که بازم دنبال خرید مهاجم هست؛ اونایی که در پست مهاجم به شیشتقلال میرن؛ واقعا نمیدونن که نیمکت نشین مطلق هستن؟ شایدم قراره گردشی کار کنن😂 تازه به عرفان باقری هم قول دادن به تیم بزرگسالان ببرن‌.‌‌‌..‌
  • منو IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 2
    آقایی که به استقلال کبیر ششتقلال میگی و هنوز تو یه برد خیالی و خودساخته دلت خوشه و ما با چهار برد متوالی دربی اشکتون مستند دیدیم و چندتا جام تقلبی بهتون دادن که تا میرید بهش افتخار کنید مایه شرمتون میشه. ذخیره نشستن مهاجم برای استفلال کبیر افتخارش بیشتر از نیمکت نشینی تیم تون هست که جان دل قبول میکنند. یعنی همینقدر هم قدرت تفکر ندارید؟
    • Perspolis IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 0
      ۱- شمایید که توی توهم ۴ جانبه امجدیه موندید. ۲- لابد تیم الاستقلال بود که توی ۱۰ دقیقه هت تریک کرد و گریه امثال شمارو در آورد؟ ۳- پوکر کردن و ۲ فینال واقعی آسیا همش تقلبی بوده و ۱ جام اهدایی بعد از ۱۰ سال حسرت واقعیه؟ ۴- هر موقع تونستید در بین این همه تیم درجه ۱ تو آسیا فقط ۱ بار به فینال برسید، اون موقع یه لقب کبیر بنداز پشت باشگاهت. نکته زیاده اما همین چند تا برای شما کفایت میکنه.
  • طاها ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    شهادت ۲ مأمور نیروی انتظامی در فارسان
    • پرسپولیس کبیر IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      خدا بیامرزه و روحشون رو شاد کنه ❤❤❤‌
  • zohreh IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 2
    وزیر و فدراسیون دنبال تضعیف پرسپولیس هستند. اسکوچیچ باید سرمربی پرسپولیس شود. پولهای پرسپولیس مظلوم را به کیسه داده اند. و تیم پیرمردهای پرسپولیس تشکیل داده اند. تیم تهرانی پرسپولیس دو تا مهاجم تربیت نکرده است تیم نیست. ملی پوش های پرسپولیس به تیم ملی نروید.
    • آریا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      خودتی.... تو برو برای کودکستان خودتون تصمیم بگیر و همین پیرمردهایی که میگی هر کدوم ستاره هستن که الان سالهاست تو تیم ملی بازی میکنن. در ضمن تیم شما در حسرت داشتن امثال امیری عالیشاه ترابی صادقی رفیعی سرلک بیرانوند و غیره... هست!!!!
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    گلمحمدی مهاجم نمی خره تا علت نتیجه نگرفتن آخر فصل به گردن درویش بندازه
  • مجتبی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    به جونترها بیشتر بها بدید چرا پیر پاتالارو جم میکنید
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      باشه
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      در سه فصل گذشته کدوم بازیکن جوان آقای گل شده؟ هیچکدام. پریرا ؛ شهباززاده ؛ منشا؛ آقای گل لیگ برتر شدن که همگی بالای ۳۰ سال دارن! تیمهای بزرگ بیشتر بازیکن با تجربه نیاز دارن تا بازیکن سن پایین که روبروی تیمهای بزرگ استرس بگیره و نتونه بازی کنه. البته نه به این معنی که اصلا بازیکن جوان جذب نکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس