کد خبر 1396961
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
سریلانکا

رئیس جمهور سریلانکا پس از یورش معترضان خشمگین به دفترش در پایتخت و درخواست استعفای او، از محل اقامتش گریخت.

به گزارش مشرق، یک منبع ارشد نظامی در سریلانکا اعلام کرد که «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهور این کشور پس از آنکه معترضان به اوضاع اقتصادی به دفترش در «کلمبو» پایتخت این کشور یورش برده و استعفای او را خواستار شدند، مجبور به فرار از محل اقامت خود شد.

این منبع افزود: که رئیس جمهور سریلانکا به محل امنی انتقال داده شده است و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از اشغال کامل کاخ ریاست جمهوری به دست معترضان، تیر هوایی شلیک کرده اند.

فرار رئیس جمهور سریلانکا در حالی است که نخست وزیر این کشور چند وقت پیش با بیان اینکه سریلانکا با بحران شدید اقتصادی فراتر از کمبود سوخت، گاز، برق و مواد غذایی روبرو است، افزود: اقتصاد ما کاملاً از هم پاشیده است. نمی‌توانیم حتی هزینه واردات نفت را پرداخت کنیم و دولت فرصت مهار این بحران را از دست داده است.

سریلانکا با بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند. بحران اقتصادی در سریلانکا پس از نقص به وجود آمده در درآمد حیاتی این کشور که به طور سنتی از گردشگری است، شروع شد و این ضرر و زیان در بحبوحه همه گیری جهانی ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش این بیماری تشدید شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس