صادرات صنایع دفاعی هند، از ۱.۶۴ میلیارد دلار عبور کرد 

تهران- ایرنا- صادرات دفاعی هند در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به رکورد ۱.۶۴ میلیارد دلار رسید و دولت مودی صادرات ۵ میلیارد دلاری در حوزه هوافضا، کالاها و خدمات دفاعی را در پنج سال آینده هدف گذاری کرده است.

به گزارش مشرق، «آجی کومار»، وزیر دفاع هند، در نشست خبری گفت گفت: صادرات صنابع دفاعی هند در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به رکورد ۱.۶۴ میلیارد دلار رسید و بخش خصوصی نقش مهمی در تولید ادوات هوافضا - هواپیماهای سرنشین دار و بدون سرنشین - ایفا کرد.

وی افزود: کل صادرات دفاعی در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بیشتر از ۱.۶۴ میلیارد دلار است.

«سانجی جاجو»، وزیر تولیدات دفاعی، نیز از افزایش صادرات «هشت برابر» نسبت به پنج سال گذشته خبر داد.

کومار در پاسخ به این سوال که نسبت صادرات بین شرکت‌های دولتی(PSU) و شرکت‌های خصوصی چقدر است؟ گفت: این نسبت پیش از این ۹۰ به ۱۰ برای شرکت های خصوصی بود اما اکنون، ۳۰ درصد تولیدات دفاعی صادر شده از شرکت های دولتی است.

منابع آگاه گفتند که دلیل افزایش سهم شرکت های دولتی بخش دفاعی از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد، معامله هند با فیلیپین برای فروش موشک های براهموس BrahMos است.

منابع همچنین گفتند که بیشتر صادرات صنایع دفاعی هند در بخش هوافضا است، جایی که شرکت های هندی چندین قطعه از جمله بدنه محصولات را برای شرکت های خارجی را تولید می کنند. برای مثال تمام بدنه هلیکوپترهای تهاجمی آمریکایی آپاچی که در سراسر جهان فروخته می‌شوند، اکنون در هند توسط سرمایه‌گذاری مشترک بین بوئینگ و تاتا ساخته می‌شوند.

در حالی که هند امسال قرارداد مهم براهموس با فیلیپین را امضا کرد، بزرگترین خریدار صادرات صنایع دفاعی هند، در پنج سال گذشته میانمار بوده است.

بر اساس داده‌های موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم درباره روند انتقال تسلیحات بین‌المللی، تقریباً ۵۰ درصد از صادرات صنابع دفاعی هند از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به میانمار، پس از آن سریلانکا با ۲۵ درصد و ارمنستان با ۱۱ درصد بوده است.

در سال ۲۰۲۰، دولت نارندرا مودی صادرات ۵ میلیارد دلار در حوزه هوافضا، کالاها و خدمات دفاعی در پنج سال آینده را هدف گذاری کرده بود. این بخشی از گردش مالی ۲۵ میلیارد دلاری در تولیدات دفاعی تا سال ۲۰۲۵ است که دولت قصد دارد به آن دست یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد جوادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    ما هم صادرات داریم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس