کد خبر 1359250
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
تا ۲۰۳۰، بازار بمب‌ها و موشک‌های هسته‌ای ۷۳ درصد رشد می‌کند

براساس گزارشی، هم زمان با اینکه حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش‌ هزینه‌های نظامی شده، بازار جهانی بمب‌ها و موشک‌های هسته‌ای باید طی 10 سال آینده از ۱۲۶ میلیارد دلار فراتر برود؛ مقداری که تقریبا ۷۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش مشرق، ارزش این بازار نسبت به تخمین شرکت تحقیقاتی مستقر در پورتلند موسوم به "تحقیقات بازار متحد" (Allied Market Research) که در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۳ میلیارد بود، ۷۲.۶ درصد افزایش خواهد یافت؛ آن هم درست زمانی که مسئله کووید-۱۹ و تخصیص مجدد بودجه برای حمایت از بحران بهداشتی به شدت بر بخش دفاعی این بازار تاثیر گذاشته است.

در این گزارش آمده است که افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بودجه‌های نظامی احتمالا این رقم را تا سال ۲۰۳۰، ۵.۴ درصد افزایش خواهد داد.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای کلاهک‌های هسته‌ای کوچک، که می‌توانند به راحتی از طریق هواپیما و موشک‌های زمینی مستقر شوند، باعث رشد سریع‌تر در این بخش‌ها می‌شود، گرچه موشک‌های بالستیک زیردریایی (SLBM) یک چهارم بازار را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند.

در حالی که آمریکای شمالی بر بیش از نیمی از بازار جهانی در سال ۲۰۲۰ تسلط داشت، این گزارش پیش‌بینی کرد که سریع‌ترین رشد از منطقه آسیا- اقیانوسیه با ابتکارات هند، پاکستان و چین برای تقویت زرادخانه‌های هسته‌ای خود حاصل می‌شود.

با این حال، معاهدات و کنسرسیوم‌های بین‌المللی، آزمایش‌های هسته‌ای را منع می‌کنند.

همچنین، بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده در آغاز سال ۲۰۲۲ بیانیه مشترکی صادر کردند و گفتند که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود ندارد و باید از آن اجتناب کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس