عناصر مسلح وابسته به ترکیه در سوریه به جان هم افتادند

منابع خبری سوریه گزارش دادند که شماری از عناصر مسلح وابسته به ترکیه در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه به جان هم افتادند.

به گزارش مشرق، منابع محلی امروز جمعه به خبرنگار خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گفتند: در درگیری مزدورانِ مسلحِ اشغالگران ترکیه در داخل شهر اشغالی "راس العین" در ریف استان الحسکه سوریه شماری از آنها زخمی شدند.

این منابع افزودند: درگیری بین دو مجموعه از گروه مسلح مزدور موسوم به "الحمزات" روی داد که از حمایت نیروهای اشغالگر ترکیه برخوردارند. در این درگیری شماری از این مزدوران زخمی شدند.

برپایه این گزارش، معمولا علت درگیری بین مزدورانِ اشغالگران ترکیه در شهر راس العین و روستاهای آن به خاطر اختلاف آنها برای دست اندازی به خانه های شهروندان کوچ کرده از آنجا و اراضی و دارایی این شهروندان یا سیطره بر مناطق قاچاق شناخته شده در منطقه مرزی با ترکیه است.

این درگیری ها درحالی است که براساس برخی گزارشها، ارتش ترکیه بویژه در هفته های اخیر گلوله باران و راکت باران روستاها و مناطق شمال و شمال شرقی سوریه را افزایش داده است که در جریان آن شماری کشته و زخمی شده اند. برخی خبرها نیز از گلوله باران نیروهای ترکیه علیه برخی مواضع ارتش سوریه در شمال حلب حکایت داشته است.

وزارت دفاع روسیه نیز در هفته های اخیر از افزایش حملات گروه تروریستی «جبهه النصره» به منطقه کاهش تنش واقع در استان های حلب، ادلب و حماه سوریه خبر داده است. براساس برخی گزارش ها، این گروه تروریستی مورد حمایت ارتش ترکیه است.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و عناصر مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

برخی از رسانه های نزدیک به تروریست ها در شمال سوریه  از آماده شدن ترکیه برای حمله جدید به شمال سوریه خبر می دهند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرد که این کشور به زودی عملیاتی را برای ایجاد به اصطلاح «منطقه امن» در عمق ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه با شمال سوریه انجام خواهد داد.

در پی این تصمیم دولت ترکیه، ارتش سوریه نیز مواضع خود را در شمال سوریه تقویت کرده است.

در همین راستا، منابع آگاه پیشتر گزارش دادند که ارتش سوریه درحال تحکیم مواضع نظامی خود در شهرک «عین عیسی» در حومه شمالی الرقه و شهرک «عین العرب» در حومه شرقی حلب است.

پیش از این، برخی منابع به شبکه المیادین گفته بودند که ارتش روسیه از زمان اعلام تهدیدهای ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه و آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تعداد نیروهای خود را به حدود یک سوم افزایش داده است.

این منابع فاش کردند: با توجه به اهمیت موقعیت جغرافیایی قامشلی ( یکی از شهرهای کُردنشین واقع در شمال شرق سوریه) و نزدیک بودن این شهر به پایگاه های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در استان الحسکه و در تماس بودن آن با مرزهای ترکیه که جزئی از مرزهای پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " به شمار می رود، روسیه شمار نیروهایش را در این شهر افزایش داده است.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ میلادی در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان موسوم به "قسد" از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به این شبه نظامیان پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

این درحالی است که دولت سوریه حملات و تهدیدهای جدید ترکیه را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت دمشق دانسته و تاکید کرده است: «حملات و تهدید های رژیم ترکیه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و مغایر با توافق نامه ها و خروجی‌های روند آستانه است».

در همین ارتباط، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه چندی پیش به خبرگزاری دولتی سوریه گفت که «دمشق اظهارات مداخله جویانه وحملات تجاوزکارانه رژیم ترکیه در ایجاد منطقه موسوم به منطقه امن در شمال سوریه و حملات مکرر و مستمر به خاک سوریه را محکوم می کند و این موضوع را مغایر با قوانین بین المللی می داند».

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مجتبی IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    24 1
    موغولی کشون نشده افتادن به جون هم ؟؟؟؟؟ مانند اجداد مهاجر و مهاجمشان بعد یه مدتی به کشتار تجاوز و غارت یکدیگر میپردازند
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    عناصر مسلح چیه؟ اینها گروه های تروریستی هستند.
  • UA ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    ممکنه یک فارس خودش مغولی باشه ولی یک متولد مغولستان بیاد شیعه بشه و از برادر خونی به ایرانیا نزدیکتر باشه
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 1
    انشاءالله این آتش به جان ترکیه بیفتد تا دست از سر مردم مظلوم سوریه بردارد وبه خودش مشغول شود خدا نه قدرت کم دارد ونه وقت.
    • علی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      1 2
      یاشاسین تورک ملتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس