کد خبر 1421547
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
حملات توپخانه‌ای ترکیه به شمال شرق سوریه

منابع خبری عصر امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند منطقه‌ای در شمال حسکه واقع در شمال شرق سوریه هدف حمله توپخانه‌ای ترکیه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز اعلام کرد که ارتش ترکیه چند روستا در شمال شهرک "ابو راسین" واقع در حومه شمالی حسکه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

برپایه این گزارش، این حملات چند کشته و مجروح به همراه داشته است.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ در ۲ عملیات موسوم به سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ در اقدامی غیر قانونی برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» (قسد) از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

ارتش ترکیه هم اکنون بیش از یکصد پایگاه غیرقانونی در شمال سوریه ایجاد کرده است. درحالی که آنکارا مدعی است که حضور نظامیانش در شمال سوریه با هدف جلوگیری از تهدید گروه‌های مسلح کردی است، دمشق این اقدام را اشغالگری می‌داند.

دولت دمشق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نسبت به قصد ترکیه برای حمله نظامی در خاک سوریه اعتراض کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 4
  • امیر IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 6
    اردوغان نادان و نفهم
    • FR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      5 0
      نادان و نفهم شما هستید که از کینه ای که به تورک ها دارید از دشمنان ایران حمایت می کنید پ ک ک قصد تجزیه ایران رو هم داره
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 0
    تا زور بالای سر اینا نباشه اطاعت نمیکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس