سفیر آمریکا در عراق

سفیر امریکا در عراق ضمن تأکید بر تغییر مأموریت نیروهای امریکایی در عراق به محورهای نشست آتی ریاض اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عراقی واع، الینا رومانوسکی سفیر امریکا در عراق ضمن تأکید بر تغییر مأموریت نیروهای امریکایی در عراق، گفت که در نشست آتی سران کشورهای منطقه با بایدن در ریاض مسائل امنیتی و اقتصادی و فرهنگی بررسی خواهد شد.

سفیر امریکا در بغداد، تاکید کرد که مهم‌ترین مسئولیتش تلاش برای حمایت از اهداف مشترک تعیین‌شده در توافق‌نامه چارچوب راهبردی است که یکی از آنها تبدیل مأموریت نیروهای امریکایی به مأموریت غیر رزمی است.

او گفت که روابط امنیتی امریکا با عراق مبتنی بر حمایت از تقویت توان نظامی نیروهای عراقی و خدمات مستشاری برای تضمین شکست دائم داعش است و این روند ادامه خواهد داشت.

رومانوسکی تأکید کرد که همکاری‌های امریکا و عراق در بخش‌های آموزش و مبادلات فرهنگی میان مراکز علمی و پژوهشی نیز فعال شده است.

سفیر امریکا در بغداد گفت که چالش داعش همچنان به قوت خود باقی است و تروریست‌ها همچنان در برخی مناطق عراق فعالیت می‌کنند و می‌کوشند که نسل تازه‌ای را در سوریه پرورش دهند.

وی تصریح کرد که امریکا از بازگشت آوارگان عراقی به سکونتگاه‌هایشان و از اقدامات دولت عراق در بازپروری آوارگان ساکن اردوگاه الهول حمایت می‌کند.

رومانوسکی تأکید کرد که امریکا از سهم عراق در تجارت بین‌المللی و تبدیل شدنش به یک عنصر مؤثر در خاورمیانه و نیز تقویت بخش خصوصی و بنگاه‌های کوچک اقتصادی عراقی حمایت می‌کند.

وی افزود که کشورش از ادغام اقتصادی عراق با کشورهای منطقه در نشست آتی سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حضور سران عراق و اردن و مصر و رئیس جمهوری امریکا در ریاض حمایت می‌کند.

رومانوسکی تأکید کرد که در نشست ریاض پرونده‌های گوناگون امنیتی و اقتصادی و روابط فرهنگی و آموزشی بررسی خواهد شد و واشنگتن بر پایبندی خود به حمایت از این کشورها در پرونده امنیت غذایی و تغییرات اقلیمی تأکید می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 0
    هرچی حرامزاده ی جاسوس وتروریست است به عنوان سفیربه کشورهای دینی میفرستندامریکا دوران افول وضربه خوردگی خودراطی میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس