مالیات

براساس مصوبه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ تمدید شده است.

به گزارش مشرق، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل و نیز ارسال فرم تعیین مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم تا ۳۱/ ۴/ ۱۴۰۱ تمدید شد.

بیشتر بخوانید:

رقم‌های عجیب فرار مالیاتی اصناف

در متن این مصوبه آمده است:

با توجه به اوج بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ و ایجاد محدودیت برای اغلب اصناف، سقف فروش کالا و خدمات برای مشاغل و اصناف مذکور با تشخیص سازمان امور مالیاتی در تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ صد برابر معافیت موضوع ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم افزایش یافته و مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد آن سال برای صاحبان مشاغل تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ تمدید می‌گردد.

با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور در سال ۱۴۰۰ و به منظور رعایت حقوق کسب و کارهای خرد و متوسط سازمان امور مالیاتی کشور به نحوی اقدام نماید که مالیات مقطوع مشمولان تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم با رعایت حداقل سود آوری فعالیت مادیان متناسب با آخرین مالیات قطعی سال‌های قبل ایشان افزایش یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس