تأسیس ۲۵۸ شرکت صوری برای فرار از پرداخت مالیات/باند بزرگ فرار مالیاتی در تهران و البرز شناسایی شد

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان امور مالیاتی از شناسایی و پیگیری قضایی یک باند بزرگ فرار مالیاتی که با تاسیس ۲۵۸ شرکت صوری در استانهای تهران و البرز مرتکب جرایم متعدد مالیاتی شده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: یک باند بزرگ فرار مالیاتی که با تاسیس ۲۵۸ شرکت صوری، فاکتور فروشی و سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی در استانهای تهران و البرز مرتکب جرایم متعدد مالیاتی شده بود، شناسایی و با پیگیری قضایی برای متهمین، کیفرخواست صادر شد.

وی عنوان داشت: بر اساس سیاست های جدید، سازمان امور مالیاتی کشور علیه برخی اشخاص که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی و اخلال در درآمدهای دولت را فراهم می نمایند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی می کند و در همین راستا، برای متهمی که با تشکیل باندهای بزرگ ارتشاء و جعل اسناد عادی و رسمی و سوء استفاده از اسناد هویتی اشخاص در استان های تهران و البرز مبادرت به فرار مالیاتی نموده بود، کیفرخواست صادر شد.

وی با اشاره به این پرونده بزرگ فرار مالیاتی گفت: پرونده متهم مذکور که با ترغیب برخی افراد بی بضاعت و کم اطلاع، با تاسیس شرکت های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی و در ادامه اخذ وکالت نامه های رسمی و تام‌الاختیار از آنان، با هدف پوشش و اختفاء منشاء فعالیت‌های اقتصادی و با استفاده از هویت افراد موجب فرار مالیاتی گسترده شده بود، در مراجع قضایی تهران و البرز مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان امور مالیاتی کشور افزود: با تلاش و پیگیری های سازمان، برای ۱۳۲ متهم این پرونده که مبادرت به تاسیس ۲۵۸ شرکت صوری و مقادیر زیادی کارت بازرگانی و اسناد هویتی و وکالت نامه های مجعول کرده بودند، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج، کیفرخواست صادر شد که در همین ارتباط از مقامات قضایی و ضابطین ذیربط که در پیگیری و تعقیب قضایی این متهمین نهایت تلاش و کوشش را بعمل آورده اند، قدردانی می شود.

تاجمیر ریاحی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی کشور از طریق مراجع قضایی و با استفاده از ضمانت اجراهای قانونی با عوامل مرتبط با ثبت و تاسیس شرکت های صوری قاطعانه برخورد نموده و مطالبات مالیات را از ذینفعان واقعی وصول خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با استناد به تبصره ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم، فهرست اشخاص حقوقی که طی پنج سال فاقد فعالیت تلقی می شوند، به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای ایجاد محدودیت های قانونی اعلام می نماید. بنابراین، کلیه اشخاص حقوقی فعال که ظرف این مدت فعالیت های اقتصادی خود را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام ننموده و از تسلیم اظهارنامه مالیاتی خودداری نموده اند، سریع تر نسبت به انجام تکالیف قانونی خود از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    دیگه مغازه ها از کارت خوان استفاده نمیکنن دومورد رفتم خرید کردم طرف گفت برو کارت به کارت کن
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    سلام و درود
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    اردوغان فرات را بسته است. رات را دوباره بسته اند هل من ناصر ینصرنی‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس