کد خبر 1395308
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
مرغ

تحقیقات نشان می‌دهد با شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب، باکتری‌ها تا حدود یک‌ متر در فضای محیطی پخش می‌شوند.

به گزارش مشرق، «فرهنگ و عادت ما ایرانی‌ها با آب کشیدن هر چیزی پیوند دارد پس باید روشی پیدا کنیم که مشکل را حل کند. کارشناسان ایمنی مواد غذایی در کشورهای مختلف جهان، شستن گوشت خام اعم از چهارپایان و ماکیان، به خصوص مرغ را قبل از پخت توصیه نمی‌کنند زیرا وقتی این مواد غذایی را آبکشی می‌کنید، باکتری‌های سطحی آنها در آشپزخانه شما پخش می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد  با شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب، باکتری‌ها تا حدود یک‌ متر در فضای محیطی پخش می‌شوند و روی میز، دیگر غذاها، حوله‌ها و حتی خود شما می‌نشینند. آلودگی آشپزخانه و اطراف سینک می‌تواند منجر به بیماری شود. محققان دانشگاه درکسل نشان داده‌اند که بهتر است گوشت و مرغ را مستقیما از بسته‌بندی به تابه منتقل کنید، زیرا حرارت مورد نیاز برای پخت و پز، باکتری‌های موجود را از بین می‌برد.

تنها مورد مجاز استفاده از آب روی گوشت خام ماکیان وقتی است که پای نمک در میان باشد! نحوه به حداقل رساندن خطر آلودگی این باکتری‌ها این است که بعد از تمیزکردن سینک، ابتدا ظروف، آبچکان، حوله و اسکاچ، دستمال‌ها و سایر اشیاء را از اطراف ظرفشویی بردارید و اطراف سینک خود را با دستمال کاغذی بپوشانید. ظرفی که قرار است گوشت در آن پخته شود را به کنار ظرفشویی منتقل کنید تا همه چیز آماده باشد.

سینک را با آب سرد پر کنید و به آن نمک اضافه کنید. گوشت مرغ یا بوقلمون و ... در آن قرار دهید و اجازه دهید در همین وضعیت بماند. برای آبکشی و جلوگیری از پاشیدن آب، شیر را به آرامی باز کنید. مطمئن شوید که آب چاهک سینک خارج می‌شود. گوشت سفید را بالا نگه دارید تا آب آن داخل سینک برود، سپس به آرامی به ظرف پخت منتقل کنید. حوله‌های کاغذی را بردارید، سینک و اطراف سینک را با آب گرم و صابون تمیز کنید و به پخت غذای خود ادامه دهید.

نکته جالب اینکه این علاوه بر یک روش بهداشتی، یک روش آشپزی ویژه هم هست! این کار باعث می‌شود پروتئین‌های گوشت شکسته شوند و در اثر پختن آب خود را از دست ندهند. نتیجه اینکه بعد از استفاده از آب نمک، مرغ‌ یا هر گوشت ماکیان دیگری که‌ دارید با آلودگی حداقلی، طعم و بافتی بهتر طبخ خواهد شد، می‌توانید با خیال راحت آن را گریل یا سرخ کنید، بپزید و از خوردن یک گوشت طعم‌دار با بافتی نرم لذت ببرید.»

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • لیلا IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    20 2
    از خواندن این مطلب مرغ پخته خنش می گیرد روزی یه دروغی به خورد مردم می دید هزاران ساله مردم دارن گوشت را می شویند و مشکلی نبوده تازه مردم گوشت و مرغ را مشورت با خون بخورن خوردن خون باعث بیماری می شود
  • حسینی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    12 2
    شما اول با این وضعیت گرانی و حرج مرج.گوشت در یخچال خانه ها پیدا کن.پختنش بامن
    • US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      6 7
      پول اینترنت رو بدین گوشت بخرین. ولی مشکل شما گوشت نیست. درسته؟
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      6 1
      شما که میگی پول اینترنت رو بدین گوشت بخرین پول اینترنت من 39000تومن هست بابت یک بسته دوماهه 10گیگ.حالا چه قدر گوشت به من میدن با این پول؟دوست عزیز الان اینترنت مثل آب وبرق جزو ضروریات زندگی هست .کاری به افرادی که تو اینستاگرام وواتساپ زندگی می کنند ندارم اما شما برای کارهای روزمره زندگیتون باید اینترنت داشته باشین.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      3 5
      اینترنت وسیله کار و درس ماست اما برای تو که نه درسی داری نه کاری و فقط می‌خوری و می‌خوابی آره می‌تونی همه هزینه‌تو بذاری برای خریدن خوراکی
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      4 1
      اونی که میگه پول اینترنتو بده گوشت بخر مشخصه خیلی وضعش خوبه چون هم اینترنت داره هم میتونه گوشت بخره
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      3 2
      من اینجا تو آمریکا بنزین گرون شده پول ندارم بنزین بزنم برم شصت مایل دورتر سر کار، شیر خشک هم برای بچم گیر نمیارم، یکی به من بدبخت کمک کنه!!!!!
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    مشرق جان عالی بود
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    با سلام وقتی که مرغ را در کارخانه در آب می اندازند تا وزنش اضافه شود آب در تمام نسوج آن نفوذ میکند و تمام میکروب‌ها ویروس ها را به خودش جذب می‌کند دیگر نیاز به شست‌وشو و نگرانی از پخش میکروب مجدد نیست و شما مرغی سر شار از ویروس و میکروب را از مغازه دار تحویل می گیرید. مرغ وقتی ذبح وپر کنی مشود امکان ندارد براحتی پوست آن را کند مگر اینکه مدتی در آب بماند
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 0
    چشم دیگه نمیشوریم! منبعد با بنزین میشوریم!!!
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 3
    شما مرغ وگوشت به من بدهید من قول میدم نشسته بخورم
  • شهاب IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 0
    وقتی تو روایات گفته میشه که گوشت را قبل از پخت با آب بشورید،و در پژوهشی که شده که میکروب ها فرار می‌کنند،تازه ایمان به روایت مورد نظر می‌بریم و دیگر بحثی نمی ماند.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    عزیز جان این رو خارجی میگن چون اونا ذبح اسلامی ندارن و خون که منبع الودگی هست توی بدن حیوان می‌مونه. ولی با ذبح اسلامی تمام خون خارج میشه و گوشت تمیز و پاکه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس