ترکیه

وزیر خارجه ترکیه با تکرار بهانه‌ها برای انجام عملیات غیرقانونی در سوریه، از فنلاند و سوئد هم خواست که برای پیوستن به ناتو، تعهداتشان درباره تروریست‌ها را انجام دهند.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) در اظهاراتی تند علیه روسیه و آمریکا، گفت این دو کشور حق ندارند درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه اظهار نظر کنند.

چاووش‌اوغلو طی مصاحبه با شبکه «اِن.تی‌وی» به تشریح مسائل سیاسی و دیپلماتیکی که هم‌اکنون در دستورکار دولت ترکیه قرار دارد پرداخته و گفت: «اگر فنلاند و سوئد می‌خواهند هر چه زودتر به ناتو بپیوندند، باید به تعهدات خود پایبند باشند».

بیشتر بخوانید:

آماده شدن ترکیه برای حمله به شمال سوریه

وی با هشدار درباره جلوگیری کردن از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو درصورت عمل نکردن به یادداشت سه‌جانبه با ترکیه، توضیح داد: «فنلاند و سوئد نیاز به اصلاح قوانین خود دارند و بازگرداندن تروریست‌ها کافی نیست».

وزیر خارجه ترکیه با تکرار بهانه‌ها برای انجام عملیات نظامی تجاوزکارانه در سوریه، اظهار داشت: «نه روسیه و نه آمریکا حق ندارند در مورد عملیات نظامی در سوریه چیزی بگویند، بلکه باید تروریست‌ها (شبه‌نظامیان کُرد) را از آنجا خارج کنند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو درباره کمک به صادرات غلات از اوکراین نیز تصریح کرد: «ما به روسیه اطمینان دادیم که همکاری برای صادرات غلات باید در چارچوب برنامه سازمان ملل باشد و نه دوجانبه».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز گفت: «روابط ما با مصر به جز سیاست، خوب است و آشتی آنطور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود».

روز جمعه بود که «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند تاکید کرد که کشورش هرگز با ایجاد تغییرات در قوانین خود موافقت نخواهد کرد و این امکان نیز وجود ندارد افرادی که ترکیه خواستار تسلیم آنهاست را بدون «دلایل بسیار دقیق» تحویل دهد.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته بود این پارلمان کشورش است که باید با عضویت سوئد و فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • تورک آلتای IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    زنده باد برادرن و هم نژادهای ژاپنی ،کره ای ، فنلاندی و مجاریمان زنده باد نژاد برتر التای
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 14
    واقعا نمی دونم چرا ترکیه در حال آزار رساندن به همسایه های خودش هست، فقط همسایگان هم نیست، این موجود از هر روش و استعدادی که داره برای اذیت کردن استفاده می کنه، مردمش هم همی هستند، ایران و عراق سوریه و ارمنستان و .. همه رو بدون فیض نذاشته، واقعا چرا در مقابل فهمیدن مقاومت می کنند، امپراتوری باید بر قلبها حکومت کنه، با ترک بازی نمیشه قلب مردم کشورها رو بدست آورد، این اعمال ترکیه باعث دشمن تراشی نژادی میشه، هنوز از آتیلا بعنوان خونخوار یاد میشه، چقدر سیاستمداران احمقی داره
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 6
    ببین با سوئد درگیره با فنلاند روسیه امریکا سوریه مصر عربستان اسرائیل ارمنستان فرانسه المان ایتالیا کردها عراق ولی با سیاست از تحریمها فرار میکنه ایران یک دهم ترکیه هیاهو نمیکنه دنیا مارو تحریم میکنه واقعا که
    • US ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 1
      درگیری های ترکیه برای خود مردم ترکیه نیست. همه این درگیری ها به فرمان اریابش‌امریکاست. ببین همین امریکا به مشکل نفت خورد ناگهان اردوغان با بن‌سلمان آشتی کرد.
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 6
    به مرده که رو دادی
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    ایران در سوریه تاجگذاری کرده است.‌لشگر ایرانیان در زندان ها و گوشه کنار باکو آماده قیام هستند. به زودی رئیس جمهور ایرانیان در عراق و لینان حاکم خواهد شد. امپراطوری باستانی ایران دوباره زنده شده است. و این امپراطوری جهان را خواهد لرزاند. --------------- ایران با فارس فرق دارد ایران یعنی همه پیمان برادری مقدسِ بین یاران شاه جهان مهدی فاطمه،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس