.

​شبکه خبری الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی نوشت: آماده دستیابی به توافق هسته ای ظرف چند روز آینده هستیم و البته این امر مستلزم اتخاذ یک تصمیم روشن از سوی آمریکاست.

به گزارش مشرق به نقل از بخش عربی شبکه الجزیره، یک مقام ارشد ایرانی به این شبکه خبری گفته است تهران میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهد کرد و این مقامات واشنگتن بود که از توافق هسته ای خارج شده و اجرای آن را مختل کرده است.

الجزیره به نام این مقام ایرانی اشاره نکرد.

شبکه الجزیره به نقل از منبع یاد شده گفت: ادامه روند مذاکرات وین و هدف آن حل مناقشات باقی مانده به روشی نوآورانه و سریع است.

« می توان به توافق قابل قبولی دست یافت و این بستگی به واقع بینی واشنگتن درمساله برداشتن  تحریم ها دارد.»

الجزیره به نقل از مقام ایرانی گفت: مسئولیت به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و وین بر عهده طرف امریکایی است.، ما آماده هستیم ظرف چند روز به یک توافق قوی و قابل قبول دست یابیم ولی این مستلزم اتخاذ یک تصمیم روشن و واضح از جانب  آمریکاست.

در همین حال، رسانه آمریکایی بلومبرگ به نقل ازدیپلماتهای اروپایی نوشت: مذاکرات هسته ای پس از سفر این ماه بایدن به منطقه خاورمیانه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • هوشیار IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 2
      آیافلاک بیشترمردم ایران می خواهیدشماهاکه نازونعمت پول مردم به فلاکت رسیده ایران راصرف کشورهای اطراف می کنیدآیاذره ای هم به فکرمردم ایران هستیدپول ملت ایرانکجاست درچه اموری صرف می شه چه کسانی ثروت ایران رابه کام می کشندنه خجالت می کشیدنه خدارادرنظرمی گیردبس کنید یقه مردم مظلوم ایران راول کنیدتا کی ملت تاوان شماهارابدهدایران راویران کردیدمردم رابه خاک فقرونداری کشاندیدتازه منت چپاول وعقب ماندگی ایران سرمردم می ذارید ملت ایران روی کنج نشسته اما فقرروزبه روز زیادمی شودچه پروهستیددیگه آبروی ندارید
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    بابا تجربه برجام رو تکرار نکنید ابزار قدرت ایران رو از دستش خارج نکنید که مثل گرگ ایران رو میدرند! با تروریستها مذاکره نکنید.مگر اینکه قاتلین سردار رو تحویل بدن.بجای شرطی کردن اقتصاد با تصمیم بیگانگان ارزش پول ملی رو زیاد کنید با رابطه با شرقی ها.خائنین غربگدا رو هم که با قیمت دلار بازی میکنند و توی اقتصاد جاخوش کردند رو هم سر جاشون بنشونید نمیدونید با روان مردم بازی میکنند؟ مجازات سخت بذارید برای اینها مثل چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس