رئیسی

رئیسی گفت: اتهام‌زنی غرب علیه ایران همزمان با مذاکرات بیانگر عدم پایبندی آن‌ها به اقتضائات مذاکره جدی و واقعی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با اشاره به گزارش‌های متعدد و رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف بوده و هیچگاه از مسیر قانونی منحرف نشده است، تصریح کرد: طرح مکرر اتهامات و ادعاهای تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران در حین گفتگوها، بیانگر هدف گذاری سیاسی آنها از فرایند مذاکرات است

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های یکجانبه را ظالمانه، غیرقانونی و ناحق می‌داند و در دفاع از حقوق خود مصمم است، گفت: همه تلاش‌ها باید در مسیر برداشتن کامل تحریم‌ها با ضمانت‌های لازم در این زمینه پیگیری شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: توافق پایدار مستلزم لغو تحریم ها و کنارگذاشتن بی قید و شرط ادعاهای بی اساس و پایه است.

در بخش دیگری از این گفتگو دکتر رئیسی با اشاره به میزبانی قطر در مسابقات جام جهانی فوتبال آمادگی کشورمان را برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این رویداد مهم ورزشی، به ویژه همکاری‌های فرهنگی، در کنار حمایت های اقتصادی، با هدف تاثیرگذاری سازنده اعلام کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این کشور گفت: دوحه از مواضع تهران در مسیر احقاق حقوق خود و پیشبرد گفتگوها و به ویژه تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه حمایت می‌کند و ابتکارهای متنوع ایران برای بهتر برگزار شدن جام جهانی قطر استقبال می‌کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Ali GE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 1
    قطر می داند چگونه
  • US ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 2
    هر توافقی که باعث بهبود اقتصادی شود باید انجام شود
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 3
    جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق خود مصمم است ، به مفهوم اقتدار و یعنی در هر صورت از خواسته های بحق خود عقب نمی نشینیم . و بر آن پای می فشاریم . باج نمی دهیم و در مقابل هر تهدید ، راسخ و استوار ایستاده و تحریم را با عزم و همت خود خنثی میسازیم . همچو مملکت خود .
  • Husin GE ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 1
    قطر کل خاورمیانه را سرنگون کرده است . قطر دانشمندان دارد .ماکرون هم لطفا مراقب باشید و او با صلیبیون روابط دارد
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      1 0
      برو دنبال کارت کاسب تحریم
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 3
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • خسرو IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 3
    عده ای قلم بدست مزدور از دیروز در مورد شکست برجام قلم فرسایشی میکنند و جوانان ما که در جریان ریز کارها نیستند و از فروش نرفتن نفت و گاز ایران به صراحت می نویسند و از قانون ماشه که در برجام دولت قبل روی شقیقه ما گذاشته و از تهدید رفتن پرونده به شورای امنیت می نویسند تمام اینها برای گران گرون دلار و بهم ریختن کشور میباشد تعجبم در این است که چرا با این خائنین که راه تحریمهای بیشر یه غرب را هم نشان میدهند برخورد نمیشود مگر ما در وضعیت جنگی میباشیم چرا یکی در رسانه ها واقعیت آمریکا را به صورت ریز با مردم درمیان نمی گذارد تا مردم آرام شوند
  • US ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 2
    هزار تا برجام هم فایده نداره
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    جام ژهر را بنوشانید
  • CH ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    قطر و برعکس
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    چگونه انتظار داری بیگانه حقوق ما را ندیده نگیرد
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    تمام معیشت بلکه کل بود و نبودمان به برجام گره خورده.چرا؟
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام همه فراموش کردند جنایتهایکه درسوریه وعراق انجام شد اول کار کار همین قطریها بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس