کد خبر 1393637
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
هواشناسی

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد و تنش گرمایی به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم غلامی گفت: با توجه به احتمال بارش های رگباری و وزش باد به باغداران توصیه می شود که از قیم در باغات جدید دارای نهال های کوچک به منظور جلوگیری از شکسته شدن شاخه درختان استفاده کنند.

به گفته او، دامداران از وسایل خنک‌کننده، تهویه مناسب و نصب سایه بان در اماکن نگه داری دام و طیور استفاده کنند.

غلامی می گوید: کشاورزان از کودهای پتاسه و اسید آمینه در باغات جهت مقاومت گیاهان در برابر تنش گرمایی استفاده کنند و همچنین در باغات انار از گوگرد پاشی در دمای بالای ۳۰ درجه اجتناب کنند.

کارشناس کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان در آبیاری و سم پاشی مزارع احتیاط کنند.

مدل های اقلیمی نشان می دهد که خشکسالی شدید تا بسیار شدید در اغلب نقاط حکم فرماست که با این وجود کمتر از یک سوم بارش های کشور را دریافت نخواهیم کرد.

بنابر نقشه های هواشناسی تا روز جمعه جوی آرام همراه با تداوم هوای گرم در اغلب مناطق کشور پیش بینی می شود.

طی روزهای شنبه و یکشنبه در سواحل دریای خزر، شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود. همچنین از بعدازظهر روز جمعه با تشکیل گرد و خاک در شرق سوریه و شمال عراق و انتقال آن به استان های غربی، کاهش دید و کیفیت هوا از اوایل هفته آینده در مرزهای غربی کشور انتظار می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    دامدارا میتوانند از پنکه های زیاد به نسبت مساحت استفاده کنند .کولر آبی در مناطق گرمسیر بیشتر دم میکن و گرما را بیشتر میکند
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    ترکیه با مدیریا اردوغان متاسفانه توانسته اب و منابع را حفظ کند و رشد کند و پسر و خود افراد صالح هم برایش کار میکنند و دم تکان میدهند که پست بگیرند. کاش به جای انتخاب بیسواد به عنوان اصلح و ولایی و متتقی یک بیسواد و غیر اصلح و غیر متتقی ولی اگاه به مدیریا منابع اب و زراعت و دامداری را پست و منصب میدادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس