طرح بایدن جهت افزایش نیروی نظامی و رزمناو در قاره اروپا

یک شبکه خبری گزارش کرد که رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد افزایش شمار نیروهای آمریکا در لهستان و استقرار احتمالی رزمناو در اسپانیا را اعلام کند.

به گزارش مشرق، در تداوم استقرار نظامیان آمریکا در قاره اروپا، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد افزایش نیروهای آمریکایی در لهستان و استقرار احتمالی ناوهای جنگی بیشتر در اسپانیا را اعلام کند.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» روز سه شنبه گزارش داد که انتظار می رود «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده  تمدید استقرارهای نیروی نظامی در لهستان و منطقه بالتیک را اعلام کند.

این شبکه خبری با استناد به اظهارات دو مقام پنتاگون گفت که شمار نیروهایی که در لهستان به صورت دائم‌ترعمل می کنند چند صد نفر بیشتر خواهد شد. بایدن احتمالا برنامه‌ای برای استقرار دو کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در بندر «روتا» در اسپانیا خواهد داشت.

فرمانده‌هان نظامی ایالات متحده مستقر در اروپا مدت‌ها به دنبال ناوشکن‌های بیشتری در اروپا هستند تا در کنار سایر ماموریت‌ها، زیردریایی‌های روسی را بیشتر تحت نظر داشته باشند.

این طرح‌ها در حالی انجام می‌شود که بایدن و سران دیگر کشورهای عضو ناتو این هفته در شهر «مادرید» در اسپانیا برای نشستی که انتظار می‌رود تغییرات قابل توجهی در رویکرد ناتو به امنیت در اروپا ایجاد کند، گردهم آمده‌اند

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع این ائتلاف که اکنون شامل ۴۰۰۰۰ نظامی است به ۳۰۰۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

در مجموع، در حال حاضر ۱۰۵۰۰ نظامی آمریکایی در لهستان مشغول به فعالیت هستند، در حالی که قبل از جنگ روسیه و اوکراین که در پنجمین ماه خود قرار دارد، این تعداد حدود ۵۰۰۰ نفر بود.

یکی از احتمالات در لهستان استفاده از نیروهای اضافی برای تقویت ناتو به رهبری ایالات متحده است که تنها در ۵۰ مایلی منطقه نظامی روسیه در «کالینینگراد» عمل می کند.

طی هفته گذشته، تنش‌ها با روسیه به دلیل ممنوعیت انتقال ریلی کالا از سوی لیتوانی برای برخی  کالاهای روسی به کالینینگراد تشدید شد و مسکو را واداشت تا تهدیدات تلافی جویانه انجام دهد.

کالینینگراد  در منطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند. این منطقه به دژ  موشکی روسیه نیز شهرت دارد. 

«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس نیز به تازگی اظهار داشته که رزمایش‌های مهم ناتو که قرار است در شرق اروپا  در لیتوانی، لتونی و لهستان برگزار شود شرق اروپا را به عرصه عملیات نظامی احتمالی تبدیل کند. 

وی در ادامه گفت: «ناتو درصدد است تا رزمایشی را نیز در دریای بالتیک و دریای شمال برگزار کند. ناتو قصد دارد تا کشورهای شرق اروپا را به عرصه‌ای برای عملیات نظامی احتمالی تبدیل کند.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس