دیدار چهارجانبه «استولتنبرگ» و سران کشورهای ترکیه، سوئد و فنلاند

نشست چهارجانبه دبیرکل ناتو همراه با رؤسای جمهور ترکیه و فنلاند و نخست‌ وزیر سوئد در محل برگزاری اجلاس سران ناتو در مادرید برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، نشست چهار جانبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با سائولی نینیسته، همتای فنلاندی خود، ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز سه شنبه و در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برگزار شد.

این نشست چهار جانبه در مرکز کنگره «IFEMA»، محل برگزاری اجلاس سران ناتو در مادرید برگزار شد.

نشست مذکور به میزبانی ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو برگزار شده و ۲ ساعت نیز به طول انجامید.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات و فخرالدین آلتون رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه نیز در این نشست حضور داشتند.

نشست مذکور پشت درهای بسته برگزار شد و تا کنون اطلاعاتی در این خصوص منتشر نشده است..

در همین ارتباط، «ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه پیشتر در این خصوص گفته بود که مذاکرات با کشورهای فنلاند و سوئد با محوریت عضویت این دو کشور اروپایی در ناتو کماکان ادامه خواهد داشت.

«ابراهیم کالین» اعلام کرد که این مذاکرات ادامه خواهد داشت و نشست آتی سران ناتو در مادرید ضرب الاجل آنکارا برای رسیدن به نتیجه در این خصوص نیست.

سخنگوی دولت ترکیه گفته بود: آنکارا به طور ویژه از سوئد انتظار دارد اقدامات فوری در خصوص اقدامات گروهک پ ک ک دراین کشور را صورت دهد. درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو در حال حاضر به مسیر و سرعتی بستگی دارد که این کشورها در آن گام بر می‌دارند.

گفتنی است که از ۱۸ ماه ماه، می فنلاند و سوئد پس از دهه ها بی طرفی، به بهانه های امنیتی و جنگ روسیه و اوکراین درخواست خود برای عضویت در ناتو را مطرح کردند. با این حال ترکیه با استناد به حمایت دیرینه هلسینکی و استکهلم از گروهک پ ک‌ ک، که آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود تلقی می‌ کند، روند بررسی درخواست‌ های عضویت هر دو کشور را مسدود کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DK ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 0
    یاشاسین تورکیه
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 0
    دم ترکیه گرم. خوب جایی جلوی این کشورهای حامی تروریست و ضد اسلام رو گرفته است. پان ها بی زحمت خفه بشوند.
  • DK ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    4 1
    این هست قدرت تورکیه، ارتش قوی دیپلماسی قوی، ریسی مقتدر
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 1
      عقب افتاده کوتاه‌اومده
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 2
    ترکمنستان عزیز یکی از اقوام ایرانی هستند آنان در خوزه تمدنی نوروز قرار دارند. زنده باد ایذانِ فرانژادی زنده باد ملت بزرگ ایران از مرز چین تا مدیترانه
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 1
    8پایگاه نظامی آریایی آمریکایی آریایی پوزه بندی بر ترکیه است. #آذری آریایی است______ میخواهی پانترک باشی یا آریایی؟ اگر پانترک باشی باید به پوزه بند آریایی یعنی اینجرلیک عادت کنی و اگر آریایی‌باشی پس تو جزء تمدنی هستی که انسان به ماه فرستاد. #آذری آریایی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس