کد خبر 1387745
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
ترکیه پیشنهاد ناتو را رد کرد

منابع رسانه‌ای از رد پیشنهاد ناتو از سوی آنکارا برای برگزاری نشست بین سوئد، ترکیه و فنلاند در خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران گزارش کردند که ترکیه پیشنهاد تازه ناتو در زمینه برگزاری نشست سه جانبه بین ترکیه، سوئد و فنلاند را رد کرده است.

به نوشته روزنامه «فایننشال تایمز» ترکیه دعوت ناتو را برای شرکت در مذاکرات سه جانبه با فنلاند و سوئد با هدف یافتن راه حلی برای  رفع مخالفت آنکارا با درخواست کشورهای شمال اروپا برای پیوستن به این ائتلاف نظامی غرب رد کرده است.

به گفته مقام‌های مطلع، نشستی که قرار بود روز چهارشنبه بین مقامات سه کشور و توسط یک مقام ارشد ناتو برگزار شود، شکل نگرفت.

به دلیل حمله روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند در ماه گذشته درخواست پیوستن به ناتو کردند و سران این ائتلاف نیز اعلام کردند که انتظار می‌رود پیشنهادات آن‌ها طی چند هفته تصویب شود، اما مخالفت‌های ترکیه این روند را متوقف کرده و «رجب طیب اردوغان»   رئیس‌جمهور ترکیه، دو کشور را حامی تروریست‌ها خواند و سوئد را به شکست در سرکوب اعضای «پ‌ک‌ک»، (حزب کارگران کردستان ترکیه) متهم کرد.

اردوغان روز چهارشنبه بار دیگر خواستار امتیازگیری از این دو کشور شمال اروپا شد. وی گفت: «تا زمانی که سوئد و فنلاند گام‌های روشن، ملموس و قاطع را نشان ندهند، ما قطعاً موضع خود را در قبال موضوع  پیوستن این دو کشوربه ناتو تغییر نخواهیم داد.»

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز چهارشنبه گفت که او و همکارانش برای حل نگرانی‌های قانونی ترکیه تلاش می‌کنند. وی در یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بنشینیم و به این نگرانی‌ها رسیدگی کنیم. این زمان بیش از آنچه در ابتدا انتظار داشتیم طول خواهد کشید.»

استولتنبرگ افزود: «از آمادگی سوئد و فنلاند برای رسیدگی به این نگرانی‌های امنیتی ترکیه استقبال می‌کنم. نمی‌توانم بگویم این مسئله چه موقع حل خواهد شد و ترکیه نیز اعلام کرده با گسترش ناتو به طور کلی موافق است.»

در همین زمینه، فنلاند و سوئد گفته‌اند که قوانین ضد تروریسم خود را تشدید می کنند و در تلاش برای غلبه بر مخالفت‌های آنکارا، می‌توانند پس از عضویت در ناتو، شرایط فروش تسلیحات خود را به ترکیه تسهیل کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    9 11
    نمیشه دوست من, اصلا همه ترک ها والا همه ترکها بالا همه دنیا در دست ترک، اسم اقیانوس آرام رو عوض کنیم بگذاریم اقیانوس ترک ولی ولی ولی آذری ترک نیست. ژنتیک ادم رو که نمیشه عوض کرد ترک واقعی زدپوست هست.‌زبان هم که اعتبار نمیشه طرف لال باشه کدوم نژاده
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 2
      آخه کدوم احمقی حاضر میشه نژاد بزرگ آریایی را رها کنه بره زیر گروه ترکان زردپوستی؟ یعنی تمدنی که اف۳۵ ساخته، ایستگاه فضایی ساخته، در مقابل تمدنی که اوجش شده بیرقدار
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 1
      آخه کدوم احمقی حاضر میشه نژاد بزرگ آریایی را رها کنه بره زیر گروه ترکان زردپوستی؟ یعنی تمدنی که اف۳۵ ساخته، ایستگاه فضایی ساخته، در مقابل تمدنی که اوجش شده بیرقدار
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 2
      یک ترکیه ای اگر بر اثر تصادف و حادثه قدرت تکلمش رو از دست بده دیگه تبارش معلوم نیست که ترکه چون نژاد قیافه که یونانی تبار و ایرانی تبار هست. بدبخت کشوری که روی زبان پایه ریزی بشه
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 1
      چطئر بعضی ها خودشان را با روس ها و آلمانی ها و هندی ها همنژادمی دانند؟ چطوریه امامعلی رحمان تاجیک رو با خودتان هم نژاد می دانید ؟ به ترک ها که می رسه نمی شه؟
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 4
    رجب، آبروی ترکها رو بردی، در همه جهان ترک ها رو به نوکری و دو رویی و همسایه آزاری و فاشیست و نفهمی معروف کردی
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      00:45=.صفات خودتان رابه دیگران نسبت نده
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 1
    یه چیزی بهش بدید راضی بشه....این همون بود که میخ است اسراییلیها رو نابود کنه....حالا شدن رفیق گرمابه...خخخخخخخ
  • US ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    7 2
    یاشاسین تورک ملتی یاشاسین آذربایجان...یاشاسین اردوغان
  • GB ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    یاشاسین اردوغان....از ارومچی چین. که همان ترکستان. تا آسیای مرکزی..ده جمهوری داخل روسیه .آذربایجان. ترکيه وقبرس شمالی ..مجارستان .بالکان ...ملک ترکان هست .....کابل .کرمان .دوشنبه‌ ملک افعانی ها .....یاشاسین دومین ارتش ناتو .......انشالله ارتش‌ توران...
    • اطلس IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 1
      یعنی همان مهاجرین اتراک را نوکر ترکیه و اردوغان میدانید؟؟؟؟؟ البته باید حسرت تمدن و تاریخ هند و چین و رم و....بخورید ،هنوز ارتش ناتو ترکی را نیفتاده ؟؟؟؟؟ فکر کن همین جوری با زبان روسی و مترجم تکلم میکند وای به روزی که هرکسی زبان قومی خود رسمی کنه ،البته ترکی ازبکی بیشترین قرابت با زبان فارسی دارد و سپس آذری و استانبولی ،به هر حال مهاجران ترک بخشی از نگهبانان میراث تمدنی ایران و زبان فارسی هستند از سمرقند و بخارا و تاشکند تا ارومچی و داغستان و باکو و گنجه تا دیاربکر و....
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    .صفات خودتان رابه دیگران نسبت نده.عقده ایهای .نکه شماپارصهاوکیردها,دردنیاخیلی خوشنام هستید.خوبه شماهارا درجهان بعنوان تروریست وهمدست تروریستهای طالبان والقاعده ومحورشرارت وبدذات ودروغگوی بالفطره وگروگانگیرومزور واشغالگران سفارت وازبغل غرب رانده و ازشرق مانده ومداخله گرودزد واختلاسگرو... می شناسندکه بقول یکی از مسوولان آمریکایی ریشه ملت عیران رابایدخشکاند.
    • علیرضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      ،داشته هایت را از موغولها میگیری یا از یانکی‌ها ؟؟؟؟؟
    • علیرضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 1
      بی هویتی و بی اربابی بد دردیه پانترک مفلوک یه زمانی اربابت اردوغان و ترکهای مهاجر و مهاجم دشت قبچاق عثمانی بود الان مبارکه اربابت شده آمریکای خونخوار که تمام دنیا آنرا با تروریستها و کشتارها و جنگها و.....همانند ترکها برای همسایگانش میشناسند ،داشته هایت را از موغولها میگیری یا از یانکی‌ها ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    .صفات خودتان رابه دیگران نسبت نده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس