کد خبر 1392060
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
ترکیه

سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که این کشور به تحریم‌های ضد روسیه نمی‌پیوندد و سیاست متعادلی را در قبال روسیه اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که ترکیه به تحریم‌های غرب علیه روسیه در مورد بحران اوکراین نخواهد پیوست.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این ارتباط در گفتگو با کانال تلویزیونی هابر ترک اعلام کرد: «ما سیاست متعادلی را در رابطه با روسیه دنبال می‌کنیم و تحریمی علیه روسیه اعمال نمی‌کنیم و به آنها نمی‌پیوندیم.»

بیشتر بخوانید:

۴ قدرت صنعتی طلای روسیه را تحریم می‌کنند

ابراهیم کالین در ادامه گفت: «ما باید منافع خود را رعایت کنیم. اگر همه پل‌ها را خراب کنند، چه کسی با روسیه صحبت خواهد کرد؟ روابط اقتصادی با روسیه به گونه‌ای است که تحریم‌ها بیشتر از روسیه به اقتصاد ترکیه آسیب می‌زند. ما موضع روشنی [در مورد تحریم‌ها] داریم، هرچند غرب سیاست ما را نپذیرفته است.»

پیشتر نیز «ابراهیم کالین»، مواضع مشابهی را در ارتباط با تحریم‌های غرب علیه روسیه اتخاذ کرده و گفته بود که آنکارا قصد ندارد تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند. کالین در این ارتباط گفته بود: «ما باید بر اساس اولویت‌های کشورمان عمل کنیم. باید طرفی وجود داشته باشد که بتواند با روسیه گفت و گو کند. اگر همه پل‌ها سوخته شود، چه کسی با روسیه صحبت خواهد کرد؟ ما قصد نداریم تحریم‌ها را اعمال کنیم تا این کانال گفتگو را حفظ کنیم.» کالین افزوده بود که آنکارا قصد ندارد اقداماتی را انجام دهد که به ترکیه آسیب برسد. او توضیح داد: «ما روابط نزدیک [با روسیه] را در زمینه‌هایی مانند گردشگری، تأمین گاز طبیعی و کشاورزی حفظ می‌کنیم.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 3
    رفیق دزد و شریک قافله
  • مهدی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 3
    ترکیه اگر با تحریم های غرب همکاری کند روسیه متقابلا ترکیه را تحریم خواهد کرد، ترکیه بدون تحریم وضع اقتصادش این افتضاحی هست که همه می دانند فکر کنید با تحریم های روسیه چگونه خواهد شد ؟ خخخ
  • DK ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    4 1
    در سیاست منفعت مهم هست، آنچه منفعت تورکیه هست برای سران تورک مهم هست،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس