کد خبر 1391767
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
زلنسکی

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تأکید بر لزوم تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه از کشورهای جهان خواست تا برای نبرد با روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار این کشور قرار دهند.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سخنرانی روز گذشته (شنبه) برای مردم اوکراین و جامعه جهانی از متحدان کشورش در سراسر جهان خواست تا سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار دهند.

وبگاه «هیل» گزارش کرد، اظهارات زلنسکی در حالی ایراد شد که جنگ اوکراین وارد پنج ماه خود شد و گفت تحریم‌هایی که کشورهای جهان علیه روسیه وضع می‌کنند کافی نیست و سامانه‌های پدافند هوایی در اوکراین بیش از هر جای دیگری در جهان مورد نیاز است.

وی ادامه داد: «اما این ما نیستیم که مغلوب خواهیم شد بلکه آن‌ها را مغلوب خواهیم کرد. هیچ موشک روس و هیچ یک از حملات آن‌ها نمی‌تواند روحیه اوکراینی را از بین ببرد و هر کدام از موشک های آنها یک استدلال در مذاکرات ما با شرکا است».

بیشتر بخوانید:

وقوع چند انفجار در پایتخت اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد که در شبانه‌ روز گذشته، 45 موشک روسیه، مواضع مختلف در اوکراین را هدف قرار داده است و هدف آن این بوده که نشان دهد که ارتش روسیه در تصرف این کشور موفق خواهد بود.

زلنسکی ادامه داد که روسیه در اصل به دنبال فتح اوکراین ظرف چند روز بود و نمایش قدرت آن‌ها با موشک هیچ تفاوت راهبردی ایجاد نخواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: «این چنین مرحله‌ای از جنگ است که از نظر اخلاقی و احساسی دشوار است. وقتی می‌دانی که دشمن موفق نخواهد شد و وقتی متوجه می‌شویم که هنوز می‌توانیم از کشور خود دفاع کنیم اما نمی‌دانیم محدودیت زمانی آن چقدر است و نمی‌دانیم که قبل از آن‌که پیروزی را در افق خود مشاهده کنیم، چه تعداد حملات، خسارات و تلاش‌هایی صورت خواهد گرفت.

زلنسکی گفت که قصد حضور در نشست رهبران بزرگ‌ترین اقتصاد های جهان موسوم به گروه هفت (G-7) را دارد که قرار است روز دوشنبه هفته جاری برگزار شود و پس از آن نیز در نشست ناتو شرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سخنرانی زلنسکی در حالی مطرح شده است که نیروهای کامل از شهر «سیورودونتسک» یکی از آخرین سنگرهای باقی مانده در منطقه دونباس در شرق اوکراین عقب‌نشینی کردند.

رسانه‌های بین‌المللی به نقل از فرمانده نظامی شهر «سیورودونتسک» در شرق اوکراین سقوط کامل این شهر و تصرف آن به دست نیروهای روس را تایید کرده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این شهر پس از ماه‌ها درگیری خونین و طاقت فرسا اینک کاملاً تحت تصرف روسیه است. مقامات نظامی منطقه روز جمعه گفتند که به آخرین نظامیان در این شهر دستورخروج داده شده بود، زیرا ادامه دفاع از مواضع غیرممکن شده بود.

روسیه پنجم اسفند دستور عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. مسکو از آن زمان تأکید کرد که به دنبال اشغال اوکراین نیست و تنها به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح در اوکراین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    6 1
    تو شدی عروسک دست امریکا وانگلیس اخرش هم خودت وهم مردمت را به کشتن میدهی ای یهودی
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 1
    چه فیگوری اون روز گرفتی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس