کد خبر 1391435
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
اتحادیه اروپا

بلومبرگ گزارش داد، با وجود اینکه تحریم نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا کمتر از یک ماه می‌گذرد اما این قاره خرید نفت از روسیه را افزایش داده‌ است.

به گزارش مشرق، اروپا با وجود تحریم های اتحادیه اروپا که کمتر از یک ماه گذشته بر سر آنها توافق شد، میزان خرید نفت از روسیه را افزایش داده است.

بلومبرگ با استناد به آمار پایگاه های ردیابی نفتکش ها نوشت، پالایشگاه های نفت در این قاره، هفته گذشته،  ۱.۸۴ میلیون بشکه در روز نفت روسیه را خریدند و این سومین افزایش هفتگی متوالی و بالاترین سطحی است که اروپا از جمله ترکیه در تقریبا دو ماه گذشته از روسیه نفت دریافت کرده است.

این افزایش تولید ناشی از انتقال نفت از سوی Litasco ، بازوی تجاری شرکت لوک اُیل روسیه به پالایشگاه‌هایش در ایتالیا، رومانی و بلغارستان و خرید ترکیه بوده است.

اتحادیه اروپا، ماه گذشته ممنوعیت واردات بخشی از نفت روسیه را تصویب کرد و متعهد شد تا ۹۰ درصد واردات نفت از این کشور را تا سال آینده متوقف کند. این ممنوعیت تمام نفتی که از طریق دریا وارد می شود، هدف گرفته است و معافیت هایی برای واردات نفت از طریق خط لوله قرار داده است.

اوایل ماه جاری، نشریه «ایکانومیست» گزارش داد، با وجود تعهد اروپا به کاهش واردات نفت از روسیه، عرضه نفت این کشور به اتحادیه اروپا در بازه میان ژانویه و آوریل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 2
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 2
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند این شهرها با ادامه محاصره خودبخود سقوط خواهد کرد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 2
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • حامد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    روسیه از آمریکا بدتره و اگه شکست نخوره سراغ ایرانم میاد . ولی ان شاله شکست میخوره و چچن و داغستان رو ازش پس میگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس