اوکراین

یکی از مقامات نظامی ارشد اوکراین اعلام کرد از سامانه‌های راکتی دوربرد ارسالی آمریکا برای انهدام اهداف روسی استفاده شده است.

به گزارش مشرق، یک فرمانده ارشد اوکراینی روز شنبه اعلام کرد، نیروهای این کشور استفاده از سامانه‌های راکتی دوربرد ارسالی آمریکا (HIMARS) را آغاز کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «والری زالوژنی» رئیس ستاد مشترک اوکراین گفت، از این راکت‌های دقیق علیه مواضع روس‌ها در خاک اوکراین استفاده شده است.

این مقام اوکراینی در بیانیه‌ای نوشت: «سربازان توپخانه‌ای نیروهای مسلح اوکراین، به شکل ماهرانه‌ای اهداف مشخض نظامی دشمن در قلمرو اوکراین را منهدم کردند».

وزارت دفاع اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد سامانه های راکتی متحرک آمریکایی (HIMARS) را تحویل گرفته است.

«اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای با تشکر از «لوید آستین» همتای آمریکایی گفت تابستان داغی در انتظار روس‌ها است.

ارسال این سامانه‌های راکتی در حالی انجام شده که روسیه پیشتر هشدار داده بود اگر این سامانه‌های دوربرد با دقت بالا به اوکراین برسد، اهدافی را در نظر خواهد گرفت «که تا کنون هدف قرار نگرفته‌اند».

طی هفته‌های گذشته، نیروهای روسی توانسته‌اند با استفاده از برتری در قدرت توپخانه‌ای، پیشروی‌های قابل توجهی در دونباس داشته باشند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته مدعی شد سامانه‌های راکتی دوربردی که برای اوکراین ارسال خواهد شد ۷۰ کیلومتر بُرد دارند.

او مدعی شد، اوکراینی‌ها تضمین داده‌اند که از این تسلیحات فقط جنبه دفاعی داشته باشند. این سامانه‌های HIMARS‌ از پیش در اروپا مستقر شده‌اند تا سریعاً به اوکراین منتقل شوند و بعد از آن باید تعلیم آن‌ها فوراً شروع شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    13 3
    هفتاد کیلومتر دور برد هست؟؟؟ خاک تو سر ریس جمهور بیمصرفشان که به وعده غرب کشورش رو نابود و تجزیه کرد. اگه اوکراین کشور دوست بود و از ایران درخواست میکرد عزتش حفظ میشد نه مثل الان اینقدر خوار و خفیف و ذلیل بشه
    • DE ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 3
      . امریکا عمدا داره از هر نمونه اسلحه چند تا یی برای دلقینسکی میفرسته تا ببینه روسیه میتونه اونها را بزنه یا نه و بعد از جمع آوری اطلاعات بهینه سازی و ارتقاء اسلحه هاشون را شروع کنند.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 1
    امریکا به زلنسکی گفت باید زمین هایی را به روسیه تحویل دهد. و برای اینکه اکراینی ها را به نتیجه مد نظر برسانند باید چند هزار اکراینی بمیرند تا نظر امریکا را بفهمند
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند این شهرها با ادامه محاصره خودبخود سقوط خواهد کرد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • ابوالفضل IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    درود بر اوکراین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس