کد خبر 1390949
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق باعث بی ثباتی در منطقه است

شورای امنیت روسیه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را به شدت محکوم کرد و این اقدام تل آویو را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و عامل ایجاد بی ثباتی و نا امنی در منطقه قلمداد کرد.

به گزارش مشرق، اعضای شورای امنیت روسیه با صدور بیانیه‌ای حمله به فرودگاه بین‌المللی دمشق در روز جمعه ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) را به شدیدترین وجه محکوم و اعلام کردند: حملات هوایی که بنا بر گزارش‌ها توسط اسرائیل انجام شد، به باند و سالن‌های انتظار فرودگاه خسارات جدی وارد کرد و باعث بسته شدن فرودگاه و تعلیق کلیه پروازهای بشردوستانه سازمان ملل شد که پیامدهای انسانی جدی را در پی داشت.

اعضای شورای امنیت روسیه در این بیانیه تأکید کردند: این گونه حملات، ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و کشورهای همسایه و باعث ایجاد بی ثباتی و ناامنی در کل منطقه است. حملات نیروی هوایی اسرائیل مانع و تهدیدی برای سوریه است و امنیت ترافیک هوایی غیرنظامی بین‌المللی و محلی را تهدید می‌کند.

شورای امنیت روسیه بار دیگر بر ممنوعیت حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی تأکید کرد و پاسخگو کردن ناقضان قوانین بین المللی بشردوستانه را حائز اهمیت دانست.

اعضای این شورا در پایان ابراز نگرانی کردند که تشدید خشونت و ارزیابی‌های نادرست می‌تواند منجر به نوسانات و تنش‌های گسترده‌تر در منطقه شود و از همه طرف‌های مربوطه خواستند تا حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از تشدید بیشتر تنش‌ها بپرهیزند.

یکی از اعضای شورای امنیت روسیه نیز در این خصوص تأکید کرد که این گونه اقدامات اسرائیل می‌تواند ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه را با مشکلات بیشتری مواجه کند و عواقب بد انسانی برای بیش از دو میلیون سوری نیازمند به کمک به همراه داشته باشد.

قابل ذکر است که رژیم صهیونیستی روز ۲۱ خرداد فرودگاه بین المللی دمشق را هدف حملات هوایی گسترده قرار داد که به علت گسترده بودن خسارات وارده به باند فرودگاه و تأسیسات داخلی آن، پروازها از و به این فرودگاه متوقف شد تا اینکه وزارت حمل و نقل سوریه روز چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با مرمت و بازسازی خسارات، فعالیت‌ها در فرودگاه دمشق از دیروز پنج شنبه به وضعیت عادی خود بازگشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    5 5
    روسیه موافق بامقاومت است
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 4
    روسیه مامور حفظ وضع موجود در منطقه به نفع آمریکا و اروپاست.
  • آدریان دریا IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 0
    خداییش کی میرسه اسرائیل رو به آتش بکشیم
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      شاید به سختی باورکنیدولی بنظرم باتحلیل میگویم کاخ کرملین وروسیه اسراییل رانابود میکند
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      ایشالا به موقش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس