واکنش سوریه به حملات رژیم صهیونیستی به فرودگاههای دمشق و حلب

دمشق به حملات رژیم صهیونیستی به فرودگاههای دمشق و حلب واکنش نشان داد و از دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواست که مانع تحرکات تجاوزگرانه این رژیم شوند.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل و دبیرخانه سازمان ملل خواست تا حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را به عنوان نقض حاکمیت و تهدید مستقیم صلح و امنیت منطقه و بین المللی محکوم کنند.

وزارت امور خارجه و مهاجران در نامه های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که اشغالگران از نظر قانونی، اخلاقی، سیاسی و مالی مسئول هدف قرار دادن عمدی فرودگاه های بین المللی دمشق و حلب و به خطر انداختن تأسیسات غیرنظامی، خرابکاری ها و جان غیرنظامیان هستند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: حدود ساعت ۲۰:۰۰ عصر روز چهارشنبه ۳۱ اوت ۲۰۲۲ (اسرائیل) به فرودگاه بین‌المللی تجاری حلب حمله هوایی کرد که آسیب جدی را به باند فرودگاه وارد کرد و باعث از کار افتادن آن و تخریب کامل ایستگاه کمک ناوبری و تجهیزات آن و از کار افتادن آن، شد.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود ساعت ۲۱:۱۸ روز گذشته چهارشنبه ۳۱ اوت ۲۰۲۲ با تعدادی موشک از سمت دریاچه طبریا در شمال فلسطین اشغالی برخی نقاط جنوب شرق دمشق از جمله فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار دادند جایی که این تجاوز منجر به خسارات مادی از جمله انهدام ایستگاه کمک ناوبری و برخی تجهیزات در فرودگاه بین‌المللی دمشق شد.

وزارت خارجه سوریه در نامه خود تاکید کرد: این اولین بار نیست که نیروهای اشغالگر اسرائیل تأسیسات عمومی تجاری و عمرانی یا بنادر هوایی و دریایی در سوریه را هدف قرار می دهند و کشتیرانی و ترافیک هوایی و دریایی، تجاری و غیرنظامی و همچنین جان و ایمنی غیرنظامیان را به خطر می اندازد. سوریه حق خود را برای پاسخگویی به حملات اسرائیل محفوظ می دارد.

همچنین وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که اشغالگران از نظر قانونی، اخلاقی، سیاسی و مالی مسئول هدف قرار دادن عمدی فرودگاه های بین المللی دمشق و حلب و به خطر انداختن تأسیسات غیرنظامی، خرابکاری ها و جان غیرنظامیان است.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه خود آورده است: سوریه مجدداً از شورای امنیت و سازمان ملل متحد می خواهد تا حداقل اختیاراتی را که بر اساس منشور به آنها در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی محول شده است، اعمال کنند و این حملات اسرائیل را محکوم کنند. سوریه از دبیرخانه کل و شورای امنیت امروز انتظار اقدام فوری و موضعی روشن و بدون ابهام در مقابل تحرکات اسرائیل برای تشدید تنش و درگیری در منطقه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    خوب سرویه نیز پایگاه اشغالگران صهیونیستی را در تنف هدف قرار دهد اگر سوریه همانند حزب الله با اشغالگران نبرد را شروع نکند یا از مقامت عشایری سوریه حمایت نکند دمشق تا سه سال دیگر در نهایت سقوط می کند انگار سوریه را فروخته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس