کد خبر 1390523
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای لاریجانی گفته؛ "هدف اسرائیل، تاخیر در توافق هسته‌ای است". آیا اصالت با "توافق به هر قیمت" است، که به کلاهبرداری آمریکا ختم شد؟ یا توافقی که لغو موثر تحریم ها را تضمین کند؟

علی لاریجانی، به درستی درباره توافق سعدآباد می گفت "دُرّ غلطان دادیم و آب نبات گرفتیم". او چگونه توجیه گر توافقی صد برابر خسارت بارتر شد؟! و چرا امروز که خلل و فرج و منافذ برجام آشکار شده، از عبرت های ماجرا سخن نمی گوید؟ جای آسیب شناسی و خود انتقادی در دستگاه فکری ایشان کجاست؟

رسانه ها و سیاستمداران بسیاری در آمریکا (و حتی در دولت بایدن) می گویند "سیاست فشار حداکثری علیه ایران، شکست فاحشی خورده است". آنها  می گویند دولت بایدن به این موضوع اذعان دارد، اما تنازل نمی کند.

آیا جز این است که آمریکا، منتظر خطای محاسبه و عقب نشینی ایران است؟ با وجود اصرار آمریکا بر عدم لغو تحریم های اصلی و ارائه تضمین معتبر، آقای لاریجانی دقیقا از کدام توافق حرف می زند؟

چه کسانی، مشورت های گمراه کننده به او می دهند؟ این تحلیل مغالطه آمیز را چه کسانی در میان برخی سیاسیون رواج دادند که اسرائیل، چیزی متفاوت و متعارض با آمریکاست و تظاهرش به مخالف خوانی، سند درستی توافق به هر قیمت و به هر صورت است؟!

اسرائیل به تصریح رهبر حکیم انقلاب، "سگ زنجیری آمریکاست". پارس کردن های اسرائیل، برای خطای تحلیل ما از یکسو، و افزایش قدرت چانه زنی آمریکا از سوی دیگر است؛ تا مذاکره کنندگانش ادعا کنند تحت فشار اسرائیل (لابی ایپک) و کنگره هستند و نمی توانند امتیاز بیشتری بدهند(!)

آن وقت آیا درست است یک سیاستمدار ایرانی بگوید "هدف اسرائیل، تاخیر در توافق هسته‌ای است" و طبعا دشمن نتیجه بگیرد که کوتاه نیامدنش، تاکتیک درستی بوده است؟

این، چه پالس بی هنگام و پر هزینه ای است که درست در شرایط به هم ریختگی سیاست داخلی اسرائیل و منفعل بودن آمریکا در قبال منطق محکم ایران، ارسال می شود؟!

آقای لاریجانی باید کلاهش را بالاتر بگذارد. مردی که با گفتمان انتقادی "دُرّ غلطان و آب نبات" در دو دهه قبل، بساط کجروی غربگرایان را به هم ریخت، مدت هاست سوژه همان جریان آلوده شده؛ چنان که کرباسچی، آذر 94 (دو ماه بعد از تصویب برجام در مجلس)، ضمن نام بردن از او، به روزنامه شرق گفت:

"ما بعد از پیروزی در انتخابات 92، روش نامعقولی به کار نگرفتیم. دولت از طرف مقابل یارگیری کرده، مثلا در سیاست خارجی و برجام. در مجموع بازی طرفداران دولت در گروه‌های سیاسی به واسطه همین سربازگیری از جبهه مقابل بوده و در مجلس هم، می‌تواند اتفاق بیفتد".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مورخ ایرانی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    17 0
    دقیقا مثل همین برجام ظریف-روحانی را آمریکا با قذافی امضا کرد؛
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      17 0
      برخی با بالارفتن سن ترسو یا محافظه کار و یا خرفت می شوند!!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 0
    لاریجانی چشم بسته فرجام راامضاکرد
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      4 0
      ایشون بیشتر از آقای روحانی مقصر وضع موجود نباشه مطمئنا کمتر هم نیست پس بهتره....
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    7 0
    خائن است ولاغیر که لعنت بر تمام وطن فروشان خائن
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    4 0
    ازش خوشم نمیاد
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    3 0
    لاریجانی و روحانی جزء بدترین و خطرناکترین افرادی هستن که کمر ایران و ملت و نظام رو شکستن و فعلا هیچ راهی جز مدارا با اینها نیست
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    3 0
    شاید شیخ قلابی با مشاوره غلط این حرفها رو بزنه ولی آقای لاریجانی به نظر بنده شخصی نیست که با مشاوره غلط این صحبت‌ها را بکنه
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    9 0
    یعنی لاریجانی نمیدونه آمریکا همون اسراییله؟! صهیونیستها سگ زنجیری آمریکا هستن جناب لاریجانی بنفش
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 0
    متاسفانه ايندفعه انتقاد اينشون درسته و من به او حق ميدم كه به لاريجانى این حرفو بزنه
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    4 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 0
    تازه این سیاستمدار! گفته اسرائیل راه ضربه زدن به ما رو یاد گرفته. این دیگه کوچه دادن نیست رسماً باند فرودگاه به دشمن میده
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 0
    الان بیشترازبرجام داریم ازمسئولین اشرافی گرغیرشفاف وسودوام بانکی ضربه میخوریم که بایدباشفافیت اصلاح وحجامت شود
  • FR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 0
    امثال ایشان قدرت را میخواهند به هر شکلی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس