کد خبر 1389913
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
مسکو

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل حمله هوایی رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه دمشق را باعث تشدید تنشها و بی ثباتی در کل منطقه خواند.

به گزارش مشرق، معاون اول نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق در روز ۱۰ ژوئن را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد که این اقدامات باعث تشدید تنشها در کل منطقه خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «دیمیتری پولیانسکی» در یک نشست شورای امنیت افزود: وضعیت انسانی (در سوریه) همچنان با حوادث غم انگیزی که امنیت را تضعیف می‌کند، تشدید می شود. در این راستا، سلسله حملات هوایی اسرائیل به حومه دمشق در ۱۰ ژوئن که طبق اعلم سازمان ملل به ساختمانها و باند فرودگاه پایتخت سوریه آسیب وارد کرده چیزی فراتر از این موضوع است.

پولیانسکی در ادامه گفت، «در نتیجه این حملات، پروازها از طریق پایتخت، از جمله پروازهای خدمات انسان دوستانه سازمان ملل، که زندگی بیش از دو میلیون نفر به آن وابسته است، به حالت تعلیق درآمده است. چنین اقداماتی غیرقابل قبول است و پیامدهای جدی برای شهروندان سوری دارد و مملو از خطرات تشدید تنش برای کل منطقه است.

بیشتر بخوانید:

تنش‌ها بین مسکو و تل‌آویو به کدام سو می‌رود؟

روسیه دو روز پیش نویس قطعنامه‌ای را در زمینه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق ارائه کرده است و قصد دارد در اقدامی کم سابقه تل آویو را درباره آن پاسخگو کند.

بر اساس گزارشها، در پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مسکو که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد، با اشاره به نحوه انجام حمله صورت گرفته آمده است: «این حمله به گونه‌ای انجام شد که قانون بین‌الملل را نقض کرد و موجب تضعیف ثبات شد و حاکمیت سوریه و سایر کشورها را نقض کرد. لذا باید مسئولان این حمله پاسخگو باشند زیرا این حمله به شدت به توانایی ما در ارائه کمک های بشردوستانه به سوریه آسیب زد».

طبق این گزارش، روسیه همچنین اشاره کرد که سیاستی را دنبال می‌کند که اجازه تبدیل شدن خاک سوریه به «میدانی برای درگیری مسلحانه با طرف سوم» را نمی‌دهد. مسکو در عین حال بر لزوم احترام به تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت این کشور تأکید کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    باباى روسيه هم نميتونه در برابر يهودى ها هيچ غلطى كنه ! اينقدر روس ها رو ترسو و بزدل نديده بوديم ، بگو آخه خدا ريشه تونه بكنه مگه شما بهترين و دقيق ترين سلاح هاى روز در اختيارتون نيست ؟! داريد خب بزنيد خواهر و مادر نتانياهو و عردوغان خر تبار را يكى كنيد بعد ببينيم تورچيه يا اسرائيل خ … دارند چپ نگاه سوريه كنند ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس