افشای تجاوز تل آویو علیه دمشق با چراغ سبز واشنگتن

منابع آمریکایی اعلام کرده اند که اسرائیل برخی از حملات علیه سوریه را با هماهنگی پنتاگون انجام داده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از چندین مقام ناشناس فعلی و سابق واشنگتن گزارش داد که نیروهای اسرائیلی در چندین سال گذشته حملات هوایی در سوریه را با ایالات متحده هماهنگ کرده اند.

گزارش شده است که جزئیات این حملات از قبل به فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام و سپس به وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام شده است تا قبل از حمله چراغ سبز دریافت کند.

منابع رسانه‌ای گفتند که با این حال همه عملیات‌های علیه روسیه با ایالات متحده هماهنگ نشده است.

بنا بر گزارش‌ها، این هماهنگی برای جلوگیری از عملیات در موقعیت‌هایی بوده که در آن ائتلاف آمریکایی علیه داعش فعال بوده است.

یکی از منابع به وال استریت ژورنال گفته است که این یک فرآیند کاملاً برنامه ریزی شده بوده است و در بیشتر موارد، سنتکام و پنتاگون، عملیات هوایی اسرائیل در نزدیکی پایگاه التنف واقع در جنوب سوریه را بررسی کرده اند و ارتش اسرائیل گاهی از این پایگاه برای ورود به حریم هوایی سوریه استفاده کرده است، گرچه این حملات هوایی برخلاف قوانین بین المللی بود.

در عین حال در مواردی واشنگتن از تل آویو خواسته است تا برخی از ویژگی‌ها و نحوه اجرای این عملیات‌ها را تغییر دهد.

با آغاز بحران سوریه بازیگران بسیاری بدون اینکه مجوز رسمی دولت قانونی سوریه را داشته باشند اقدام به انجام عملیات نظامی و یا حتی تأسیس پایگاه‌های نظامی کرده اند. در این میان رژیم صهیونیستی عملیات هوایی گسترده‌ای را طی سالیان گذشته در قلمرو سوریه علیه مواضع دولت، گروه‌های مقاومت و جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    اسقاطیل بدون اجازه آمریکا نمیتونه آب بخوره حمله که جای خود داره
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      لعنت به اسقاطیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس