کد خبر 1387654
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
فریبا: مدیران استقلال اهل شلوغ‌کاری نیستند و تیم خوبی می‌بندند/ اسکوچیچ به حرف من گوش کند!

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: مدیران استقلال نشان داده‌اند چراغ خاموش کارها را جلو می‌برند و هواداران مطمئن باشند تیم خوبی برای فصل بعد ساخته می‌شود.

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا درباره بحث انتخاب سرمربی جدید استقلال اظهار داشت: مسئله مهمی که وجود دارد، حفظ شاکله استقلال است. طبق اطلاعاتی که داریم بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده، تمدید می‌کنند. همچنین یکی دو بازیکن که یکی از آنها مهاجم است، اضافه می‌شوند. اگر بتوانند رافائل سیلوا را حفظ کنند و مثل فصل گذشته پشتیبانی، حمایت و مسائل مالی صورت بگیرد، هیچ دلیلی برای قهرمان نشدن استقلال وجود ندارد. سال گذشته باشگاه همه جانبه به لحاظ پشتیبانی و مالی از تیم حمایت کرد. بازیکنان نیز عِرق خودشان را نشان دادند.

وی افزود: اگر می‌گوییم مهاجم جذب شود، به دلیل آمار مهاجمان در فصل گذشته است. رودی ژستد 3گل، ارسلان مطهری 4،5 و آرمان رمضانی یکی دو گل به ثمر رساندند. گل‌های این بازیکنان مهم بود، مثل گلی که ژستد به پرسپولیس زد یا گل رمضانی به شهر خودرو که زمینه‌ساز قهرمانی شد اما به لحاظ آماری تعداد گل‌های زده شده کم بود. بنابراین حضور یک مهاجم چارچوب شناس در تیم واجب است. در مجموع، ابزار و بستر موفقیت برای هر مربی مهیا است و تنها یک نکته باقی می‌ماند و اینکه چطور بتواند وضعیت را کنترل کند. اینجا مثل سایر نقاط دنیا نیست که همه چیز سرجای خودش باشد و مربی باید بتواند به لحاظ روحی - روانی بازیکنان را کنترل کند.

بیشتر بخوانید:

تا ۲ هفته دیگر تکلیف تیم ملی را مشخص کنید

فریبا در رابطه با نگرانی هواداران استقلال خاطرنشان کرد: روز گذشته برای انجام کاری به باشگاه رفتم و از اعضای هیئت مدیره خواهش کردم زودتر تکلیف را مشخص کنند. ما پیشکسوتان و انبوه هواداران نگران وضعیت استقلال هستند. به من گفتند تا آخر تکلیف سرمربی و بازیکنان جدید مشخص می‌شود. اگر بحث حمایت و پشتیبانی را مطرح کردم، به خاطر هواداران بود. مسئولان فعلی استقلال نشان داده‌اند اهل «دادار دودور» و شلوغ‌کاری نیستند و در خفا کارشان را انجام می‌دهند. نیم فصل دوم سال گذشته چه کسی فهمید که چطور رافائل سیلوا جذب شد؟ باشگاه چراغ خاموش کارش را انجام می‌دهد و مطمئن باشند تیم خوبی برای فصل آینده بسته می‌شود.

وی در ادامه درباره انتقادها به تیم ملی و دراگان اسکوچیچ پس از شکست برابر الجزایر گفت: ترکیب تیم ملی بد چیده شده بود و حمایت لازم از سوی بازیکنان صورت نگرفت. سال‌ها فوتبال بازی کرده‌ایم و می‌دانیم بازیکنی که دندان‌هایش را مقابل تکل می‌گذارد با کسی که پایش از جلوی حریف پا پس می‌کشد، فرق دارد. بازی با الجزایر را دوباره نگاه کنید، خیلی از بازیکنان تیم ملی پا پس کشیدند. بازی تدارکاتی یعنی آزمون و خطا. روی امید نورافکن به دلیل تغییر پست اشتباه کردیم و متوجه شدیم که وقتی در پست دفاع بازی می‌کند، چقدر اشتباه دارد. زمانی که نورافکن به پست خودش برگشت، بهتر شد. بازیکنانی مثل احسان حاج‌صفی، امیر عابدزاده و ... اشتباه داشتند. بهتر است اسکوچیچ از نظر پست بازیکنان دیگر اشتباه نکند. بازی‌های تیم ملی مثل باشگاهی نیست که فرصت اشتباه داشته باشید.

پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: یکبار به اسکوچیچ پیشنهاد دادم و الان تکرار می‌کنم. خطوط تیم ملی به این شکل است که در بحث خط دفاعی متوسط هستیم، هافبک‌ها خوب و فورواردها عالی هستند. چرا مثل تمام تیم‌های دنیا سه دفاعه بازی نمی‌کنیم؟ تا جام جهانی فرصت داریم تا در اردوها، بازی‌های درون تیمی و دیدارهای تدارکاتی که البته نمی‌دانیم تدارک دیده شده یا نه، عمق دفاع‌مان را ترمیم کنیم. نمی‌دانم چرا اسکوچیچ به این حرفم گوش و عمل نکرد. همه می‌دانند عمق دفاع تیم ملی آسیب پذیر است.

فریبا گفت: تمرینات تیم ملی در زمین بد و اردو نیز در زمان بدی برگزار شد. در زمان مصاحبه احسان حاج‌صفی فکر کردم او مریض است چون صورتش استخوانی شده بود. چه اجباری بود که به قطر برویم. اگر پول نداریم اصلاً اردوی خارج از کشور برگزار نکنیم. در فضای مجازی متوجه شدم که به مهدی طارمی گفته‌اند وقتی در بوشهر فوتبال بازی می‌کرد، زمین خوبی داشتند که الان انتقاد می‌کند. نباید اینگونه نگاه کنیم، طارمی 5،6 سال است در بهترین سطح دنیا بازی می‌کند. علیرضا جهانبخش، حاج‌صفی، سردار آزمون و ... در بهترین زمین‌های دنیا تمرین و بازی کرده‌اند. درست است که بازی بدی انجام دادیم و به الجزایر باختیم ولی خیلی زود تصمیم‌گیری می‌کنیم. اگر سه گل به الجزایر زده بودیم احتمالاً برخی‌ تصور می‌کردند انگلیس را در جام جهانی می‌بریم. فوتبال اینگونه نیست و هر روز آن یک داستان دارد. امیدوارم از خطا و اشتباهات درس بگیرند و تیم خوبی راهی جام جهانی کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس