کد خبر 1387529
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌هایی که تولید آن‌ها با ارز نیمایی انجام شده است وارد بازار خواهد شد.

به گزارش مشرق، حبیب اسدالله‌نژاد با اعلام اینکه "از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌هایی که تولید آنها با ارز نیمایی انجام شده است وارد بازار خواهند شد"، اظهار داشت: با این شرایط قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده نزدیک به ۵ هزار تومان است که حدود ۶ درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد.

وی با ابراز اینکه "هم‌اکنون قیمت عرضه مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است"، گفت: اگر قیمت‌های بازار واقعی نشود تولیدکنندگان زیان می‌کنند و تولید مرغ در کشور با آسیب بسیار جدی مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر اقتصاد: اجازه افزایش قیمت‌های بی ضابطه را نمی‌دهیم

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه تسهیلات بانکی که قرار بود بعد از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، فقط ۳۰ درصد قیمت تمام‌شده تولید را تشکیل می‌دهد، افزود: در صورت حفظ قیمت فعلی مرغ و ورود آن با ارز نیمایی از اواخر هفته بعد، شرایط تولید اقتصادی نخواهد بود و به‌زیان تولیدکننده است، این تسهیلات جنبه حمایتی ندارد و فقط برای جبران زیان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و مرغدار را مقروض سیستم بانکی نگه‌دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: علاوه بر این قرار بود در پرداخت تسهیلات، استعلام گرفته نشود و بدهی‌های قبلی به‌صورت فریزشده باشد اما وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و به همین دلیل تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات، برای استمرار تولید قادر به دریافت این تسهیلات نیستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 6
    برعکس دام سنگین تولید مرغ کلا زیان ده است از قبل از انقلاب تا سال 70 اصلا ایران تولید کننده مهم مرغ نبوده و بخاطر عدم وجود زیر ساخت تغذیه طیور در کشور تولید ان به صرفه نیست و واردات آن به صرفه می باشد
  • آره IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    عدم توجه به کشاورزی و دامداری صنعتی و نبود ماشین آلات مدرن در کنار نبود تولید سموم و کودهای کشاورزی و خوراک دام و دارو و واکسن همه و همه کشور را تبدیل به یک عقب مانده ذهنی در میان کشورهای پیرفته کرده است. جالب اینکه مسئولین خود را با کشورهای همسایه می سنجند که مرده ها متحرک هستند.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    قبل ازانقلاب اصلا مرغ داری وجود نداشت وکشاورزان چه درشهر وچه درروستا پرورش تعدادی مرغ را انجام می دادندو به ندرت ازگوشت آن استفاده می کردند و فقط ازتخم مرغ استفاده می شد ودرقدیم هم میگفتند .مرغ تخمش وبره وبزغاله گوشتش وبز شیرش خوب است . اما هم اکنون پرورش مرغ با استفاده از داروهایی که استفاده می شود اکثر مردم با مصرف آن بیمار هستند.درضمن کسانی که هم اکنون مرغ دارهستند واعتراض می کنند. سرمایه ای نداشتند ودر کنار دریافت تسهیلات ارزان بانکی سرمایه دار ومیلیا ردرشده اند وبه دولت ومردم زور میگویند وحاضر نیستند ازسرمایه خود برای اداره مرغ داریشان استفاده نمایند . اینها از بابت سپرده های مردم نزد بانکها استفاده نموده وحال طلبکار هستند.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    ارز نیمایی مرغ نیمایی گوشت نیمایی کم کم آب نیمایی و...
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    امروز پس کیلو 50هزارتومن خریدم باارزش 4200بود هنوز مرغ 27000تومن ارز نیما نیومده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس