کد خبر 1387486
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
برق

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع و واحدهای تولیدی نباید در اولویت قطع شدن برق باشند و حتماً باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مشرق، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: بر اساس قانون اجرای اصل ۴۴ الزام داریم که صنایع و واحدهای تولیدی نباید برای قطع برق در اولویت باشند.

وی بیان کرد: بعضاً این مساله مطرح می‌شود که اگر برق مناطق قطع شود باعث نارضایتی می‌شود اما بنده باید بگویم که قطع برق صنایع باعث می‌شود هزینه تولید افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق محروم قطعی برق اتفاق می‌افتد اما در تهران این اتفاق نمی‌افتد.

زنگنه اظهار داشت: در مناطق محروم قطعی برق باعث می‌شود چاه‌های کشاورزی هم کار نکند. همچنین ما در حوزه‌های انتخابی خود شاهد قطعی آب، برق و قطع برق چاه کشاورزی هستیم و لازم است وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در این زمینه رفتار درست داشته باشند و برق بر اساس عدالت توزیع شود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام جواد نیک بین طی تذکر شفاهی اظهار داشت: ۱۰ خرداد تا ۱۰ مرداد فرصت طلایی برای کشاورزان است تا کشت خود را انجام دهند اما در این روزها شاهدیم زمانی که کشاورزان برای تمدید چاه موتور کشاورزی خود مراجعه می‌کند دیماند آنها کم می‌شود و همچنین از آنان مبالغ زیادی بابت اضافه دیماند دریافت می‌شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که کشاورزان با گرانی‌های متعدد و همچنین کمبود آب مواجه هستند نباید با دریافت چند ده میلیون تومانی بابت اضافه دیماند مشکلی بر مشکلات آنان اضافه شود.

نیک بین گفت: دولت سیزدهم از محرومان به خوبی حمایت می‌کند و در این راستا تقاضای ما از وزارت نیرو آن است که مشکل اضافه دیماند حل و فصل شود تا مشکلی برای کار کشاورزان ایجاد نشود. همچنین برق صنایع و کشاورزی چندین بار در طول هفته قطع می‌شود که باید این مشکل هم مرتفع شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    برق مجلس در اولویت باشد و اینها در هوای گرم کار کنند . اولویت بعدی خانه های اینهاست
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    هر روز یکی میاد پشت تریبون میگه باید باید نباید نباید. خوب شما امکانات رو در نظر بگیر و یه پیشنهاد عملی با توضیح قانع کننده بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس