کد خبر 1387677
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
برق

سخنگوی صنعت برق گفت: اسامی ادارات پرمصرف که به اخطارهای وزارت نیرو توجه نکنند، هفته آینده از طریق رسانه‌های عمومی منتشر می‌شود.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی گفت: از هفته آینده علاوه بر قطع برق، اسامی تمام دستگاه‌های اجرایی و اداراتی که دستورالعمل‌های مدیریت مصرف برق را رعایت نکرده و از سوی وزارت نیرو اخطار دریافت کرده باشند، از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم می‌رسد.

او می‌گوید: در بخش صنعت نیز، ۹۲ درصد از واحدهای صنعتی مشمول طرح‌های مدیریت مصرف نمی‌شوند و در مورد مابقی، زمان بندی‌ها متناسب با شرایط هر صنعت است. تعطیلات و تعمیرات تابستانی صنایع فولادی و سیمانی را به اوج مصرف موکول کردیم. در مورد صنایع سیمانی، انرژی مورد نیاز برای تولید ۵ میلیون تن و بیشتر، تامین می‌شود و از دیشب برای صنعت فولاد گشایش دیگری را عملیاتی کردیم.

بیشتر بخوانید:

قطع برق یک روز در هفته شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پارسال از ۲۹ اردیبهشت خاموشی‌‎های گسترده را داشتیم، اما امسال در بخش‌های مختلف برای کاهش مصرف، هدفگذاری متفاوتی انجام شده؛ به طور مثال، در کشاورزی ۲ هزار مگاوات و در صنعت ۳ تا ۴ هزار مگاوات پیش بینی همکاری برای کاهش مصرف را داریم. همچنین، از مولدهای در اختیار بخش‌های مختلف صنعتی نیز، هزار و ۹۰۰ مگاوات برق خریداری خواهیم کرد.

به گفته رجبی مشهدی، شهرک‌های صنعتی تنها یک روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ تعطیل می‌شوند، اما پارسال هر روز مجبور به اعمال محدودیت بودیم.


هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر «دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال» را به تصویب رساند که بر اساس آن، تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه پارسال و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس