کد خبر 1387287
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
محمد اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما برنامه‌ای برای سفر وی به ایران نداریم و آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان کار خودش را نسبت به ما دنبال کند.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تعاملات سازمان انرژی اتمی با توجه به بیانیه شورای حکام علیه ایران، با آژانس بین المللی انرژی اتمی چگونه خواهد بود، گفت: روابط ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان برقرار است و براساس پادمان عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برجام مواردی را به بهانه‌هایی به کشور ما تحمیل کرده و اگر قرار است، این بهانه‌ها باقی بمانند و برجام هم باشد، مسلما خلاف توافقنامه خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین همه باید به تمام موضوعاتی که در برجام ذکر شده، پایبند باشند. نمی‌شود که بخشی از موارد در برجام را بیرون بیاورند و بگویند، این مطالب جداست و بعد نیز اعلام کنند، برجام نیز وجود دارد؛ تمامی موارد باید در کنار هم پیش برود.

اسلامی بیان کرد: ما مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس انرژی اتمی نداریم، البته در صورتی که آنها به تعهدات خود در برجام عمل کنند. آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان کار خودش را نسبت به ما دنبال کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ای برای سفر به ایران دارد یا خیر، اظهار کرد: ما برنامه‌ای برای سفر وی به ایران نداریم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    13 1
    برنامه نداریم یعنی چی؟باید ورودش به ایران ممنوع و درخواست بدین عوضش کنن
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    16 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 2
    «تنها راه ایران برای جلب اعتماد و پیشبرد اقتصاد خود این است که به بازرسان آژانس اجازه دهد تا کار خود را انجام دهند» سند رفتار غیر فنی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و به تبع آن انحراف عمدی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حوضه کاری آن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس