کد خبر 1472100
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
بیانیه مشترک ایران و آژانس مورد تأیید مجلس  است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: تفاهم صورت گرفته در چارچوب قانون مجلس است و اجازه دسترسی‌های فراتر از قانون و معاهدات و پادمان‌ها داده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، حسین نوش آبادی در خصوص سفر اخیر «رافائل گروسی» به تهران و بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اگر سفر گروسی در راستای مأموریت‌های فنی، علمی و اجرایی آژانس باشد، پذیرفته شده است و جمهوری اسلامی ایران مشکلی با این موضوع نخواهد داشت و همکاری‌های داوطلبانه خود را همچون گذشته ادامه می دهد.

وی در عین حال متذکر شد: اگر این سفر مأموریتی با مقاصد سیاسی و از طرف برخی قدرت‌ها بوده باشد، طبیعی است که دستاوردی به همراه نخواهد داشت؛ چون ایران با مطالبات به‌حق خود را پیگیری می کند و ذره‌ای از حقوق ملت و اهداف و برنامه‌های خود کوتاه نخواهد آمد.

نماینده مردم ورامین در مجلس، ایران را کشوری مستقل و قدرتمند در منطقه معرفی کرد و گفت: جمهوری اسلامی برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را بر اساس راهبردهای مشخص دنبال می‌کند و به‌عنوان کشوری بزرگ نیازمند استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی هسته‌ای است.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: ایران عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است و از چارچوب تعهدات خود عبور نکرده و نخواهد کرد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای گروسی با رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مواضع و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای حاکمیتی است و همه مسئولان درباره آن هم عقیده هستند.

نوش آبادی با اشاره به بیانیه مشترک ایران و آژانس گفت: تفاهم صورت گرفته در چارچوب قانون مجلس است و اجازه دسترسی‌های فراتر از قانون و معاهدات و پادمان‌ها داده نمی‌شود؛ قانون راهبردی دولت را ملزم کرده است تا زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، ایران نیز محدودیت‌ها را نپذیرد.

وی تصریح کرد: اگر طرف مقابل در موضوع برجام با حضور در میز مذاکره به تعهدات خود عمل کند، ما هم به نقطه اول برمی گردیم اما بدانند که با اعمال تحریم و محدودیت علیه ملت ایران، عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

بیانیه مشترک ایران و آژانس مورد تأیید مجلس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه در بیانیه مشترک ایران و آژانس آمده، مورد تأیید مجلس است؛ جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو آژانس تعهدات خود را انجام می دهد و مانعی برای بازدیدهای دوره‌ای بازرسان طبق مقررات پادمان و آژانس وجود ندارد.

نوش آبادی با تأکید بر اینکه برنامه غنی‌سازی بر اساس نیازهای کشور صورت می گیرد، اضافه کرد: اگر غربی ها می خواهند ایران چرخه سوخت هسته‌ای خود را محدود کند و درصد غنی‌سازی را کاهش دهد، باید به تعهدات خود بازگردند و به آن عمل کنند.

وی تأکید کرد: طبق بیانیه اخیر، بازرسی های آژانس در چارچوب پادمان صورت خواهد گرفت و اصولاً با افزایش سطح غنی‌سازی یا ورود مواد حساس‌تر به مؤسسه میزان بازرسی‌ها با توافق طرفین افزایش پیدا می‌کند.

جمهوری اسلامی دنبال ساخت بمب اتم نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که خواهان دسترسی به بمب اتم نیست و تبلیغات رسانه‌ای در این خصوص جنگ روانی و در راستای تبلیغ و ترویج ایران‌هراسی در منطقه است.

نوش آبادی اضافه کرد: ساخت بمب اتم با اصول و معیارهای دینی و اعتقادی ما سازگار نیست و با راهبردهای توسعه ایران نیز همخوانی ندارد و این اتهام، ظلم بزرگی به ملت بزرگ ایران است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه ۱۲ اسفند وارد تهران شد و با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد؛ تعاملات بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران و همکاری فنی محور این گفت‌وگوها بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس