کد خبر 1387233
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
آنکارا

وزارت خارجه ترکیه برخی هشدارها درباره سفر به این کشور را مرتبط با انگیزه‌های بین‌المللی دانسته و گفت آنکارا اقدامات امنیتی لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، هشدارهای مکرر رژیم موقت صهیونیستی به اتباعش درخصوص سفر نکردن به ترکیه، با واکنش دولت آنکارا مواجه شد.

وزارت خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای برخی هشدارها درباره سفر به این کشور را مرتبط با انگیزه‌های بین‌المللی دانسته و گفت آنکارا اقدامات امنیتی لازم را انجام می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این بیانیه آمده است: «هشدار برخی کشورها به شهروندان خود در خصوص سفر به ترکیه با تحولات و انگیزه‌های مختلف بین‌المللی مرتبط است».

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: «ما اقدامات امنیتی لازم را در چارچوب مکانیسم‌های همکاری خود در مبارزه با تروریسم انجام می‌دهیم».

این بیانیه اضافه می‌کند: «ترکیه کشوری امن است و به مبارزه با تروریسم به مؤثرترین روش از طریق عملیات داخلی و فرامرزی ادامه می‌دهد».

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه تل‌آویو: اسرائیلی‌ها فورا ترکیه را ترک کنند

«تانجو بیلگیچ» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در پاسخی مکتوب به سوال رسانه‌ها درباره هشدارهای تل‌آویو درباره خطری که اتباعش را در این کشور تهدید می‌کند، توضیح داد: «در روزهای اخیر مشاهده شده است که برخی از کشورها در مورد اتباع خود در ترکیه توصیه‌هایی برای سفر صادر می‌کنند. این هشدارهای سفر مربوط به تحولات و انگیزه‌های مختلف بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود. در واقع، مقامات ذیربط ما تمام اقدامات امنیتی لازم را در چارچوب مکانیسم‌های همکاری ما در زمینه مبارزه با تروریسم انجام می‌دهند».

در این بیانیه که روی وبگاه وزارت خارجه ترکیه قرار گرفته آمده است: «این یک واقعیت است که ترکیه کشوری امن است و از طریق عملیات داخلی و فرامرزی به مبارزه با تروریسم به مؤثرترین روش ادامه می‌دهد. نتایج موفقیت‌آمیز در مبارزه با تروریسم به وضوح قابل مشاهده است. در این زمینه، در حالی که کشور ما به مبارزه خود علیه تروریسم بدون هیچ گونه تبعیض بین سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهد، ما به امنیت جامعه بین‌المللی نیز کمک می‌کنیم. این واقعیت توسط جامعه جهانی نیز شناخته شده و مورد تحسین قرار گرفته است».

روز گذشته بود که «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با طرح ادعای «تلاش‌های ایران برای حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌ها»، به اتباع این رژیم درباره سفر به ترکیه هشدار داد.

اظهارنظر این مقام ارشد صهیونیست در شرایطی مطرح شد که به دنبال رسانه‌ای شدن دست داشتن این رژیم در ترور شهید «حسن صیاد خدایی»، مقام‌های تل‌آویو در پی هراس از اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون این شهید، به اتباع رژیم صهیونیستی درباره سفر به کشورهای منطقه هشدار داده بود.

اخیرا کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، سازمان امنیت این رژیم در تلاش برای خنثی‌سازی «حمله انتقام جویانه ایران» در ترکیه است و هشدار سفر به ترکیه همچنان برقرار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    یاشاسین تورکیه
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    این ترکیه بیچاره ی‌ بچه هم بین ایران و اسرائیل گیر کرده بدبخت.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    ترکیه خودش مامن ترو یست های داعش بوده و هست.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    حزب حاکم اردوغان ازلحاظحمایت ازفاشیستهای صهیونیست وهمچنین سیاستهای نظامی سیاسی درخارج ازترکیه بخاطرتبلیغات سیاسی حزبی اردوغان باتفات مالی وجانی وفقرشدیداقتصادی روبروشده است
  • اراز CA ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    تورکیه خیلی زود فهمید داد و بیداد اسراعیل در روز گذشته ساختکی است. مشاوران اردوغان گفتند تورکیه باید از موش و گربه بازی اسراعیل و ایران دوری کند
  • CA ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    میخوان رابطه ترکیه با ایران رو خراب و قطع کنن.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 1
      ترکیه هر وقت می خواست خوش رقصی بکند برای اسرائیل می گوید خرابکاران ایرانی را دستگیر کردیم
    • مجتبی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 1
      مگه الان روابط ترکیه با ایران مثال دوستانه و محترمانه هست ،روابط از بالا به پایین و دلالی و باجگیری
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    خودتون تروریست پرور هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس